۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۴۹۸۴۷

نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان بوشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی استان بوشهر برگزار شد.
نشست ستاد ساماندهي شئون فرهنگي استان بوشهر نشست ستاد ساماندهي شئون فرهنگي استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، در آستانه فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی استان بوشهر در سالن جلسات استانداری بوشهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این نشست گفت: نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌ های دینی استان با محوریت سیاستگذاری برگزاری برنامه های ایام شهادت حضرت فاطمه(س) تشکیل شده است.

 

حجت الاسلام سروستانی اظهار کرد: اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از آسیب های مراسم عزاداری به ویژه تشییع جنازه نمادین از برنامه های ستاد ساماندهی استان به شمار می رود.

 

وی بر لزوم بسترسازی مناسب به منظور بهره گیری از ایام فاطمیه بر برنامه ریزی مناسب جهت تقویت کیفی محتوای برنامه ها و سیاهپوشی معابر و میادین نقاط مختلف استان تاکید کرد.

 

فتح الله حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: مناسبت های مذهبی و به ویژه ایام فاطمیه سبب می شود که مردم به بهترین نحو ممکن مراسم های عزاداری را برپا کنند و برنامه ریزی برای این ایام توفیقی است که نصیب مسؤولان می شود.

 

حقیقی با اشاره به ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها در تعظیم و تکریم ایام فاطمیه اضافه کرد: باید در مراسم ها از اشعار، مداحی ها، روضه خوانی ها و سایر بخش های یک مراسم مواظبت کنیم که عملی انجام نشود که سبب ایجاد تفرقه شود.

 

وی ایجاد روحیه وحدت و همدلی در بین مسلمانان را به عنوان پیام ایام ایام فاطمیه ذکر کرد و افزود: نزدیک کردن مذاهب اسلامی به هم از کارهایی است که در ایام فاطمیه باید انجام گیرد و از انجام کارهایی که سبب بروز تفرقه شود خودداری شود.

 

حسین کارگر، رییس ستاد فاطمیه استان بوشهر خواستار سیاهپوشی میادین و معابر و تمام نقاط شهری و روستایی استان در ایام فاطمیه شد و از توزیع اقلام فرهنگی نظیر پرچم و پوستر ویژه این ایام خبر داد.

 

در این نشست نوشاد نوشادی، رییس شورای هیأت‌های مذهبی استان بوشهر با بیان اینکه در استان بوشهر بیش از 1200 هیأت مذهبی فعالیت می کنند افزود: شورای هیئات مذهبی استان برنامه های خود را بر ایام فاطمیه دوم متمرکز کرده و آمادگی خود را نسبت به اجرای سیاست های کلی سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم های عزاداری ایام فاطمیه اعلام می دارد./846/پ202/ب4

ارسال نظرات