۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۴۹۹۲۹
استاد حوزه و دانشگاه:

زندگی طلبگی باید توأم با نشاط و سرزندگی باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به این که اسلام دین نشاط و شادمانی است، گفت: در این میان می بایست زندگی طلبگی بیش از سایر اقشار جامعه توأم با نشاط و سرزندگی باشد.
حجت الاسلام فيض آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی فیض آبادی عصر امروز در جمع طلاب و زوج های جوان حوزه علمیه استان خراسان شمالی، با اشاره به این که برای دست یابی به زندگی خوب همراه با سعادت دنیوی و اخروی چهار اصل اساسی لازم است، اظهار کرد: توحید محوری، مهم ترین اصل برای داشتن زندگی اسلامی و سعادت مندی در دنیا و آخرت است.

 

وی اضافه کرد: می بایست در زندگی خداوند محور اصلی و رنگ خدایی و جریان الهی در همه اعمال و رفتارهای ما موجود باشد چرا که در چنین صورتی فرزندان نیز معتقد و خداباور خواهند بود.

 

حجت الاسلام فیض آبادی با تأکید بر این که باید اصل خدامحوری در زندگی طلاب و روحانیان بیش از سایر اقشار جامعه نمود داشته باشد، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) همواره هراس زندگی طلبه ها را داشته و هیچ گاه حیات و شیوه زندگی آنها را رها نکرده است به همین دلیل طلاب باید توجه بیشتری به امام عصر(عج) داشته و به معنای واقعی منتظر باشند.

 

این استاد حوزه علمیه، اصل اساسی دوم برای داشتن زندگی خوب را توجه به این نکته دانست که زندگی انسان ها در هر شرایط و سطحی، همواره همراه با مشکلات است.

 

وی اضافه کرد: همان گونه که خداوند نیز در قرآن فرموده‌ «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِی کَبَدٍ»؛ انسان همواره در رنج و عذاب است، بنابراین برای فائق شدن بر مشکلات زندگی می بایست زوجین با یکدیگر بیشتر هماهنگ و همراه باشند.

 

حجت الاسلام فیض آبادی با اشاره به این که بر اساس آیه شریفه مزبور انسان هم در زندگی این دنیا، هم در انجام فرائض دینی و هم در مسائل پیرامون آخرت در سختی و مشکل است، افزود: در این راه سخت می بایست زن و شوهر همراه و مددکار یکدیگر باشند.

 

وی اصل سوم برای دست یابی به حیات مناسب و زندگی سعادتمند را محبت دانست و اظهار کرد: اگر بین زوجین در خانه و خانواده محبت و مهربانی باشد؛ فضای زندگی محیط آرام و مساعدی برای تربیت اسلامی فرزندان خواهد بود.

 

حجت الاسلام فیض آبادی خوش رویی و خوش برخوردی، سلام کردن، آرایش زن برای شوهر، حفظ اقتدار مرد، توجه به همسر و ... را از جمله عوامل زمینه ساز محبت و قوام و دوام آن در بین زن و شوهر برشمرد.

 

وی اصل چهارم برای داشتن زندگی خوب را نشاط و شادابی در خانه و خانواده دانست و گفت: اسلام به طور کلی دین نشاط و شادمانی است اما در این میان می بایست زندگی طلبگی بیش از سایر اقشار جامعه توأم با نشاط و سرزندگی باشد.

 

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه اضافه کرد: برای داشتن زندگی پرنشاط می بایست به مواردی نظیر سفر رفتن، دید و بازدید و صله ارحام، زیارت، انجام تفریحات سالم، ورزش و ... توجه داشت و آنها را جزء برنامه های مهم زندگی قرار داد.

 

گفتنی است، مراسم امروز با هم افزایی مرکز خدمات حوزه علمیه استان خراسان شمالی و مرکز مدیریت حوزه علمیه استان با حضور بیش از 50 زوج جوان طلبه مدارس علمیه شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی برگزار شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات