۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۵۰۰۱۵
مدیر حوزه‌های علمیه منطقه‌ کاشان:

رسانه نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه های علمیه منطقه کاشان فرهنگ سازی در زمینه حجاب و عفاف در جامعه را مهم قلمداد کرد و گفت: رسانه ها در این حوزه می توانند نقش مهم و مؤثری را داشته باشند و راه کارهای آن را متولیان فرهنگی جامعه ارائه کنند.
حجت الاسلام منصور فرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان، پیش از ظهر امروز در سلسله نشست های کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه کاشان بر فرهنگ سازی مسأله حجاب و عفاف تأکید کرد و گفت: با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف باید در تبیین فرهنگ حجاب و عفاف تلاش کرد.

 

وی، فرهنگ سازی در زمینه حجاب و عفاف در جامعه را مهم قلمداد کرد و افزود: رسانه ها در این حوزه می توانند نقش مهم و مؤثری را داشته باشند و راه کارهای آن را متولیان فرهنگی جامعه ارائه کنند.  

 

حجت الاسلام فرجی با اظهار تأسف از این که برخی افراد حجاب را تنها ویژه محیط های اداری و علمی می دانند یاد آور شد: این افراد بعد از خروج از محیط های اداری و علمی و یا مسافرت ها، نسبت به رعایت حجاب خود بی تفاوت می شوند.

 

مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان همچنین بر مباحث مشاوره ای و چهره به چهره با موضوع حجاب تأکید کرد و با اشاره به این که فرهنگ ها را نباید از دست داد گفت: باید تلاش کرد فرهنگ حجاب به یکی از سنت‌های خانگی تبدیل شود.

 

حجت الاسلام فرجی یاد آور شد: در رابطه با بدحجابی و یا با حجابی در دانشگاه ها باید این موضوع  را از خود دانشجویان جویا شوند.

 

در ادامه حسین ستار معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه کاشان، هدف از این گردهمایی را ارائه نقطه‌ نظرات و راه کارهای لازم برای ارتقای فرهنگ حجاب در جامعه به ویژه در بین دانشجویان اعلام کرد و افزود: در جامعه با چالش‌ هایی در زمینه حجاب روبرو هستیم که بخشی از آن به سیاستگذاری‌ های فرهنگی، تهاجم فرهنگی و شرایط زمانی برمی‌گردد.

 

وی، با اشاره به این که رسانه به عنوان قشر تاثیر‌گذار جامعه، نقش بسزایی در ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب در خانواده‌‌‌‌‌‌ها دارند افزود: برخی الگوهای ارائه شده ضد‌ ارزش و نامناسب است و قابلیت اجرایی ندارند که باید مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد.

 

ستار همچنین با اشاره به این که رسانه ‌های جمعی اعم از دیداری، شنیداری و مکتوب، نقش انکارناپذیری در ترویج یا تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف در سطح عموم داشته‌اند افزود: مسأله حجاب عفاف زنان از معدود مسائلی است که رسانه‌های داخلی بدون هیچگونه طرح مدوّنی به آن پرداخته‌اند، از این رو رسانه‌ها و دانشگاه ها باید با راهکارهای علمی و تحقیقاتی در ارتقا و حفظ فرهنگ حجاب تلاش کنند.

 

شایان ذکر است، کرسی آزاد‌‌‌‌‌‌‌اندیشی با حضور کارشناسان بسیج شهرستان کاشان، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و نمایندگان اعضای هیات علمی به همت معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان با موضوع نقش رسانه در حوزه حجاب  پیش از ظهر امروز در دانشگاه کاشان برگزار شد./1307/پ202/ب4 

ارسال نظرات