۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۵۰۰۶۲
رییس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با کمبود فضای آموزشی مواجه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری در دیدار طلاب و روحانیان مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی گفت: حوزه به لحاظ کمبود فضا و امکانات، دیگر جوابگوی نیازها نیست و باید فضای آموزشی ارتقا یابد.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در دیدار طلاب و روحانیان استان که با حضور حجت الاسلام ناطق نوری همراه بود، اظهار داشت: هم اکنون در استان آذربایجان شرقی بیش از 3 هزار طلبه در حال تحصیل هستند که حدود دو هزار نفر از این تعداد از پایه یک تا 10 در تبریز حضور دارند.

 

رییس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: درس خارج از دوازده سال قبل در تبریز دایر و رشته های تخصصی در سطوح عالی حوزوی نیز تأسیس شده که تعداد طلاب سطوح عالی نیز سال به سال پیشرفت روز افزونی دارد.

 

آیت الله شبستری خاطرنشان کرد: حوزه علمیه تبریز به لحاظ کمی و کیفی پیشرفت روز افزون داشته و در برخی المپیادهای علمی، رتبه های اول کشوری را کسب کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی امروز با توجه به رشد روز افزون داوطلبان فراگیری علوم حوزوی، به لحاظ کمبود فضا و امکانات، جوابگوی نیاز متقاضیان نیست و باید ارتقا یابد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی درباره کسب علم نافع، اظهار داشت: کسی که تحصیل علم یا تدریس کند و یا بدان علم و تعالیم الهیه عمل کند، نه تنها در زمین محبوبیت خواهد داشت، بلکه در آسمان ها از او به عنوان یک شخصیت با عظمت یاد می شود.

 

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: طالب علوم دینی مقام بسیار بالایی دارد و فرشتگان در مقابل آن ها خاضع و خاشع هستند، چراکه شهدای گرانقدر و انسان های وارسته نزد علما تربیت می شوند.

 

آیت الله شبستری دو شرط تعلیم و تزکیه را عامل موفقیت دانست و گفت: کسی که خود را تزکیه و تربیت کرده، می تواند دیگران را هم تربیت کند، علم باید همواره توأم با عمل باشد و دیگران را باید با عمل به اسلام دعوت کرد، چرا که ائمه اطهار(ع) فرموده اند؛ «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» یعنی مردم را با غیر زبان یعنی با اعمال خود به سوی خدا دعوت کنید./935/پ202/ب4

ارسال نظرات