۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۵۰۷۶۵
گزارشی از خطبه‎های نماز جمعه عراق؛

تأکید بر نقش فتوای مرجعیت در بسیج وجدان مسلمانان و انتقاد از مصلحت طلبی گروه‎های سیاسی

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق با اشاره به نقش مرجعیت تقلید در بسیج وجدان مسلمانان در برابر تکفیر، از گروه‎های سیاسی به دلیل مصلحت‎طلبی حزبی در شرایط بحرانی کنونی کشور انتقاد کردند.
نماز جمعه عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ محمد فلک المالکی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره در خطبه های نماز جمعه که در مسجد الشویلی منطقه زبیر برگزار شد، فتوای مرجعیت را انقلابی واقعی علیه مستکبران توصیف کرد.

 

وی افزود: مرجعیت تقلید نقش بزرگی در بسیج وجدان مسلمانان برای مبارزه با تفکر افراطی و تثبیت هویت اسلامی مسلمانان ایفا کرد، این در حالی است که استبکار جهانی به شدت تلاش می کند اسلام واقعی را مخفی ساخته و اسلام داعشی که هیچ ارتباطی با دین مبین ندارد را به جهانیان معرفی کند.

 

حجت الاسلام المالکی از پیروزی های صورت گرفته از سوی نیروهای عراقی در استان صلاح الدین ابراز خرسندی کرد و خاطر نشان ساخت: از ساکنان این مناطق می خواهیم به مجاهدان عراقی بپیوندند چرا که آزادی شهرها یک خواب و رؤیا نیست و پیروزی در آینده ای نزدیک محقق می شود.

 

خطیب جمعه بصره تأکید کرد: جنگ کنونی نشان داد که ادعای آمریکا مبنی بر طولانی شدن جنگ با تروریست ها بی پایه و اساس است.

 

انتقاد خطیب جمعه ناصریه از اهتمام گروه‎های سیاسی به مصالح حزبی

 

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی ناصری در خطبه های نماز جمعه ناصریه از توجه کامل گروه های سیاسی پارلمان عراق به دستیابی به اهداف حزبی با وجود اوضاع بحرانی امنیتی به شدت انتقاد کرد.

 

وی افزود: در حالی که عراقی ها جان خود را در راه دفاع از عراق تقدیم کرده و قافله شهدا در حال حرکت است، این گروه ها به فشار رسانه ای جهت رسیدن به اهداف مادی خود مشغول هستند.

 

خطیب جمعه ناصریه نیروهای امنیتی را به هوشیاری در برابر تروریست ها دعوت کرد و ادامه داد: گروه های تروریستی به ضربه زدن به ثبات امنیتی در استان های جنوبی روی می آورند تا شکست خود را جبران کنند.

 

تأکید خطیب جمعه کوفه بر مشارکت در راهپیمایی روز مظلوم

 

حجت الاسلام هادی الدنیناوی در خطبه های نماز جمعه مسجد کوفه با اشاره به فراخوان سید مقتدا صدر برای برگزاری تظاهرات روز جهانی مظلوم، بر لزوم مشارکت مردم در این راهپیمایی تأکید کرد.

 

وی تأکید کرد که این راهپیمایی در حمایت از مردم مظلوم یمن، بحرین، میانمار، سوریه و لیبی برگزار خواهد شد.

 

این تظاهرات روز 23 اسفند در شهر سماوه عراق برگزار می شود./980/ب

ارسال نظرات