۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۵۰۷۹۷
نماینده خبرگان رهبری:

کمیته امداد در توانمندی نیازمندان تلاش کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: اینکه هر سال 5 هزار خانوار کمیته امداد به خودکفایی می رسند و توانمند می شوند برای جمهوری اسلامی یک امتیاز محسوب می شود.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع امدادگران کمیته امداد استان اظهار داشت: کمیته امداد در این 35 سال گذشته خوب درخشیده و توانسته است خدمات مطلوبی به محرومان و نیازمندان ارائه دهد.

 


وی با بیان این‌که خیران نیکوکار از طریق کمیته امداد به نیازمندان کمک کنند، خاطرنشان کرد: محرومان ولی نعمت انقلاب هستند و همین محرومان بودند که امام خمینی(ره) فرمود: یک موی سر کوخ نشینان را با کاخ نشینان عوض نمی کنم.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که مردم به کمیته امداد اعتماد دارند، تصریح کرد: اجر کار فرهنگی کمتر از مساعدت مالی نیست و اشتغال‌زایی و کار فرهنگی انجام دادن به محرومان و جوانان مهم‌تر از کمک مالی است.

 


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که مساعدت کمیته امداد به دانشجویان و دانش آموزان بی بضاعت بالاترین خدمت است، ادامه داد: در هر جامعه ای افراد بی بضاعت وجود دارند و افراد متمکن نباید در قبال آنان بی تفاوت باشند و همواره در دستگیری از نیازمندان کوشا باشند.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که دین اسلام بهتر از هر دینی برای کمک به محرومان توصیه کرده است، خاطرنشان کرد: کار خیر و عمل نیک زمانی ماندگار است که در راه خدا صورت بگیرد، از این رو بایستی مساعدت‌ها با رعایت اخلاق اسلامی و بدون هیچ منتی باشد.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که کمیته امداد در تأمین نیازهای محرومان، امکانات و بودجه محدودی دارد، اظهار داشت: این نهاد بهتر از هر کس یا ارگانی توانسته است  محرومان را شناسائی و نیازهای مختلف آنان را تامین کند.

 


وی با بیان این‌که کمیته امداد نخستین نهادی بود که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب ایجاد شد، تصریح کرد: اینکه هر سال 5 هزار خانوار کمیته امداد به خودکفائی می رسند و توانمند می شوند برای جمهوری اسلامی یک امتیاز محسوب می شود و همین توانمندی مددجویان  بزرگترین خدمت کمیته امداد به آنان است.

 


همچنین مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن ارایه گزارش عملکرد این نهاد در سال جاری اظهار داشت: کمیته امداد به تبعیت از فرمایشات رهبری در ترسیم شعار سال 93 چهار راهبرد اساسی تعالی فکری و فرهنگی خانواده، استحکام اقتصاد خانواده، گسترش شبکه های نیکوکاری با محوریت مساجد و سبک مدیریت جهادی را اجرایی کرد.

 


دشتی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ازدواج به صورت چهره به چهره و گروهی برای 4500 نفر از مددجویان جوان تحت حمایت اظهار داشت: بیش از 23 هزار نفر از دختران تحت حمایت این نهاد در شرایط ازدواج قرار دارند و 2 هزار نوعروس با دریافت جهیزیه به خانه بخت رفتند و 2 هزار نفر نیز در نوبت دریافت جهیزیه می باشند.

 


وی با بیان اینکه کانون های پیروان ولایت در تمام شهرستان‌ها دایر بوده و خدمات آموزشی، تفریحی و تحصیلی به دانش آموزان تحت حمایت ارائه می دهند، خاطرنشان کرد: در مهر ماه امسال هیچ دانش آموزی نبوده که لوازم تحصیلی مثل کیف و کفش و لباس دریافت نکرده باشد.

 


دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که 10 هزار خانوار شهری و 8 هزار خانوار روستایی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، ادامه داد: امسال 135 هزار نفر از مددجویان از مساعدت این نهاد با هزینه ای بالغ بر 90 میلیارد تومان بهره مند شده اند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات