۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۵۰۸۶۴

سوریه ژاپن را به همکاری بیشتر علیه تروریسم فراخواند

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر خارجه سوریه، ژاپن را به همکاری بیشتر با دمشق برای مقابله با تروریست‌های داعش و تهدیدهای این گروه علیه شهروندان ژاپنی فراخواند.
فيصل مقداد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه، در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری کیودوی ژاپن با اشاره به قتل دو شهروند ژاپنی به دست تروریست‌های داعش در سوریه، گفت: دولت ژاپن را به همکاری بیشتر با سوریه در نبرد علیه تروریسم دعوت می کنیم.

 

بر اساس گزارش کیودو، داعش همچنین تهدید کرده است که هرکجا شهروندان ژاپنی را ببیند آن‌ها را می کشد.

 

مقداد از بازگشایی سفارت ژاپن در سوریه به عنوان نخستین گام پیشنهادی در زمینه تعمیق مناسبات میان دمشق و توکیو نام برد.

 

سفارت ژاپن سه سال قبل و پس از تشدید حملات تروریستی گروه‌های مسلح در سوریه تعطیل شد.

 

معاون وزیر خارجه سوریه، همچنین حملات ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش را نمایشی توصیف کرد و افزود: موثرترین راه برای مبارزه با گروه‌های افراط گرا، عملیات زمینی ارتش های سوریه و عراق است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقبیح نقشه آمریکا برای آموزش گروه‌های تروریستی که واشنگتن آن‌ها را میانه رو می‌خواند، گفت: این اقدام آمریکا صرفا به طولانی‌تر شدن درگیری‌ها و خونریزی بیشتر در سوریه می انجامد و حاصل آن انتشار تروریسم به خارج از مرزهای عراق و سوریه خواهد بود.

 

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه چندی پیش از امضای توافقنامه مشترک با آمریکا برای آموزش تروریست‌های سوری خبر داد.

 

بر اساس این تفاهمنامه، علاوه بر حدود 15 هزار تروریست مسلح سوری که در ترکیه، اردن و عربستان سعودی تحت آموزش قرار می گیرند، 100 سرباز آمریکایی نیز در یک پایگاه نظامی در شرق ترکیه به پنج هزار تروریست دیگر آموزش خواهند داد.

 

تروریست‌ها مسلح با حمایت آمریکا، ترکیه، عربستان و قطر، جنگ علیه دولت و ملت سوریه را از اسفند 2011 آغاز کردند و طی این زمان جنایات متعددی را مرتکب شده‌اند./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات