۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۵۱۰۲۰
استاندار اصفهان:

دلسوزان و متدینان به قانون اهتمام داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ زرگرپور با بیان اینکه ورود پیدا کردن افراد در زمینه اعتراض به برخی مسائل کنسرت همایون شجریان اشتباه بوده، گفت: افراد باید دغدغه های خود را به مراجع و نهادهای مربوطه منتقل سازند و بنده از متدینان و دلسوزان خواهشمندم اهتمام به قانون داشته باشند.
استاندار اصفهان زرگرپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسول زرگر پور استاندار اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به استان اصفهان، اظهار کرد: اعتبارات استانی در دولت یازدهم طی 10 سال گذشته سابقه نداشته است و در سال جاری حدود 95 درصد اعتبارات استانی را تخصیص گرفته ایم و حدود 75 درصد هم در زمینه اعتبارات ملی استان اصفهان تخصیص داشته است، کل اعتبارات شامل استانی و غیر استانی، ملی، ردیف ها و حوادث و دیگر مسائل 70 درصد تخصیص گرفته ایم.

 

وی با بیان اینکه جذب اعتبارات از سوی دستگاه‌های مختلف پایین تر بوده است ابراز امیدواری کرد تا تیرماه سال آینده که امکان جذب وجود دارد شاهد فعالیت بهتری از دستگاه های استان باشیم که حدود 65 درصد بوده است.

 

استاندار اصفهان پیرامون اتفاقاتی که اخیرا در اصفهان در حاشیه برگزاری کنسرت همایون شجریان در سپاهان شهر اصفهان رخ داد تصریح کرد: حجت الاسلام قطبی شخص توانایی هستند، ایشان از مدتی پیش به دنبال بازگشت به سازمان تبلیغات بودند و گمانه زنی هایی که در زمینه به کار گیری برخی افراد به عنوان جایگزین حجت الاسلام قطبی می‌شود هنوز قطعی نشده است، در اصفهان انتخاب مدیر یکی از مشکل‌ترین کارهایی است که می‌توان انجام داد و حساسیت‌های بسیاری نیز در زمینه انتصاب و انتخاب مدیران در شهر اصفهان وجود دارد.

 

زرگرپور ادامه داد: آنچه که در حاشیه کنسرت مذکور رخ داد نگرانی‌ها و دغدغه هایی بوده که باید به نهادهای مربوطه منتقل می‌شد و ورود پیدا کردن افراد به ماجرا مقبول نیست و علت اینکه علیرغم برخی رفتارها و ورود اشخاص بر روی سن تأکید بر ادامه برنامه شد حفظ حرمت مجوز است و بنده همواره از دلسوزان و متدینان خواهشمند هستم که اهتمام ویژه به قانون مداری داشته باشند و صلاح کشور در این است که همه امور در آرامش و تحمل پیش برود.

 

وی در پاسخ به سؤالی راجع به تغییر مدیران اصفهان تصریح کرد: تغییراتی که حاصل می‌شود یا به علت حضور اشخاص در انتخابات است و یا اینکه ممکن است تحلیلی از برخی مدیران داشته ایم که متأسفانه از سوی آنها برآورده نشده و مجبور به تغییر شده ایم و یا اینکه به صورت کلی از گذشته تغییر برخی اشخاص در دستور کار بوده است و تا پایان سال بنابر یک دلیل و منطق صحیح تغییراتی صورت خواهد گرفت.

 

زرگرپور با اشاره به اتمام حکم ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در بیستم اسفندماه جاری ابراز کرد: تغییر بد نیست بلکه بسیاری از تغییرات در راستای تحول و پیشرفت صورت می‌گیرد و تا زمانی که احکام اشخاص صادر نشود ترجیح می‌دهم که تغییرات را اعلام نکنم.

 

استاندار اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: امسال در استان اصفهان متأسفانه شاهد شرایط نامطلوب در بارندگی بوده ایم، در 6 ماه گذشته در استان اصفهان 77 و نیم میلیمتر بارش وجود داشته است و در بلند مدت در همین زمان 97 میلیمتر بارش داشته ایم که حدود 25 درصد کاهش بارندگی را شاهد بوده ایم و البته در شرق، مرکز و شمال وضعیت بسیار بدتر بوده است و تا 50 درصد کاهش بارش داشته ایم.

 

وی با اشاره به احتمال بهتر شدن بارندگی در اواسط بهار تصریح کرد: به علت کاهش بارندگی در شرق اصفهان اقدام به باز نمودن آب زاینده رود کردیم، یکی از مشکلات دیگری که پیش رو داریم سردی هوا در آینده است که به علت شکوفه زدن درختان ممکن است با یخ زدگی درختان مواجه شویم.

 

زرگرپور با اشاره به کاهش چشمگیر بارش برف در استان ابراز کرد: یکی از نگرانی های ما کاهش حجم برف به بیش از یک سوم متوسط استان است که می‌تواند در کاهش حجم آب سد زاینده رود مؤثر باشد و با شرایط کنونی ما در حال ریسک کردن در تأمین منابع آبی هستیم، به طور کلی می‌توان گفت در کل کشور با مشکل کمبود بارش مواجه هستیم.

 

استاندار اصفهان از تشکیل کمیته مصرف بهینه آب در استان از ابتدای سال 93 خبرداد و گفت: یکی از اصلی ترین دغدغه های ما تأمین آب شرب حدود 5 میلیون نفر است که در حوزه زاینده رود از آب این رودخانه استفاده می‌کنند، دو کار در زمینه آب شرب استفاده می شود که بخش اول آن ایجاد مراکز مخازن استراتژیک آب شرب است که به معنای امکان تأمین حداقل یک روز آب شرب در این مخازن است و تا کنون 57 دستگاه این مخازن را نصب کرده اند، این مخازن بر اساس نیاز 100 لیتر به ازای هر نفر در نظر گرفته می‌شوند.

 

وی با اشاره به موظف بودن تمامی مراکز اعم از نظامی، پزشکی و دیگر مراکزی که حضور جمعیت دارند اظهار کرد: دستگاه های مختلف موظف شده اند تا از ابزار کاهش مصرف آب استفاده کنند که در دنیا شیرآلات بدون مصرف آب وجود ندارد، هر 200 هزار مشترک با استفاده از این دستگاه های کاهنده مصرف آب امکان صرفه جویی 1 متر مکعب برثانیه را پیدا می کنند و این سیستم های کاهنده به صورت اقساط در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد که موجب صرفه جویی بیش از 50 درصدی آب برای مشترکین می‌شود.

 

استاندار اصفهان با بیان اینکه اگر بتوانیم 600 هزار مشترک خود را به این سیستم کاهنده مصرف مجهز کنیم امکان 90 میلیون متر مکعب صرفه جویی آب در سال فراهم می‌شود افزود: از رسانه ها خواهش می‌کنم در ارتباط با مصرف بهینه فعالیت کنند و مردم را تشویق به استفاده بهینه از آب کنند و روش‌های این استفاده بهینه را نیز به مردم آموزش دهند، آب شرب بسیار گران قیمت است و ضریب اطمینان آن باید 99 درصد باشد به همین جهت جایی برای ریسک ندارد.

 

زرگرپور از اجرایی شدن طرح کاهش آلودگی هوا در استان طی سال جاری خبرداد و تصریح کرد: سیستم مازوت نیروگاه‌ها علیرغم اینکه هشدارهایی از سوی نیروگاه داده می‌شد پیرامون مشکلات برق رسانی به خوبی بدون هیچ مشکلی اجرا شد و شاهد برگزاری جشن یک سالگی قطع مازوت در نیروگاه بودیم، مصرف مازوت حدود 2 میلیارد لیتر بنابر آمار بیش از یک ماه پیش کاهش داشته است.

 

وی با اشاره به اقدامات گسترده استانداری اصفهان در زمینه کاهش آلایندگی وسایل نقلیه اظهار کرد: امسال 52 روز روزهای سالم بیشتر از سال گذشته بوده است که البته این به معنای عدم آلودگی هوا نیست بلکه تنها به معنای کاهش آلودگی هوا است، سال گذشته 7 روز هوای خطرناک داشته ایم که امسال هنوز حتی کی روز هم هوای آلوده نداشته ایم و طرح جامع کاهش آلایندگی اصفهان را باید با قوت ادامه دهیم تا به هوای پاک دست پیدا کنیم.

 

زرگرپور کوره های تولید آجر و گچ را از مهم ترین عوامل فرسایش خاک دانست و ابراز کرد: اقداماتی که امروزه در راستای مقابله با فرسایش خاک صورت گرفته است باید بیش از دو دهه پیش شکل می‌گرفت اما امروزه هم اقدامات لازم باید صورت گیرد، باید مانع استفاده از خاک رس در کوره های آجرپزی شده و کارخانه های تولید آجر که تنها برای اشتغال افاغنه غیر مجاز ایجاد شغل کرده‌اند به استفاده از دیگر محصولات تولید آجر شوند.

 

استاندار اصفهان پیرامون اظهارات یکی از اعضای شورای شهر اصفهان مبنی بر هدف برخی از مطرح کردن موضوعات مختلف پیرامون آب برای سرگرم کردن مردم گفت: این مسائلی که پیرامون رودخانه زاینده رود و حوزه آب زاینده رود مطرح می‌شود پیرامون سرگرم کردن مردم و مسائلی از این دست غیرمنصفانه است، مسائلی که در زمینه حوزه آب ریز زاینده رود مطرح می‌شود پشت پرده ای ندارد و لابی و سیاست بازی درکار نیست و استانداری اصفهان تمام توان خود را به کار گرفته است تا مصوبات روی کاغذ را به صورت کامل اجرایی کند./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات