۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۵۱۱۶۹
سردار هاشمی تشریح کرد؛

ویژه‌برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در قم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به ویژه برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در قم گفت: به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، یادواره شهدای استان قم در روز 22 اسفندماه همراه با اقامه نماز جماعت به امامت آیت الله نوری همدانی و سخنرانی یکی از مسؤولان کشوری در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
سردار هاشمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار سید جواد هاشمی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در نشست خبری «روز بزرگداشت شهدا» که پیش از ظهر امروز در اداره بنیاد شهید قم برگزار شد، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس 11 هزار و 300 جانباز، 500 آزاده و بیش از 5 هزار شهید از استان قم برای دفاع از آرمان‌های انقلاب، جانفشانی کرده و نهال انقلاب را دوام بخشیدند.

 

وی در ادامه افزود: امروز با نسل سوم انقلاب و جامعه اسلامی روبه‌رو هستیم و باید تیزهوشانه به ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و نیز استکبار ستیزی در میان این نسل از جامعه بپردازیم.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان این‌که هدایت و پرچم داری نهضت انقلاب به دست خانواده‌های شاهد است، اظهار داشت: امروز تداوم این حرکت منوط به ایستادگی با قدرت علیه جامعه استکباری است.

 

وی عنوان کرد: با توجه به شناخت ابزاری برای مقابله با دشمن، باید در نظر داشت که بصیرت فراتر از آگاهی است، ممکن است امروز نسبت به امری آگاهی وجود داشته باشد ولی چگونگی برخورد با آن را ندانیم.

 

سردار هاشمی اضافه کرد: شهدا به ما آموختند که باید پیرو رهبر و مقتدای خود باشیم؛ همه مسؤولان و دست‌اندرکاران در شهر و روستا باید وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کنند، زیرا در وصیت‌نامه آنها ذکر شده که امام خود را تنها نگذارید و پشتیبان ولی فقیه باشید.

 

وی به انتظار شهدا از جامعه امروز اشاره کرد و افزود: باید حافظ آرمان‌ها و ارزش‌ها باشیم، نسبت به مسائلی که روی می‌دهد، هوشیاری نیاز است و امر به معروف و استکبار ستیزی در جامعه نباید سست شود.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم خاطر نشان کرد: جامعه ما یک رهبر دینی دارد که روزی علمدار حرکت انقلابی، رزمنده در دفاع مقدس و حاضر در جامعه بوده و همین سبب تداوم انقلاب آن است؛ اما حرکت‌های داعش و انقلاب‌هایی که در کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد، هیچ کدام از رهبری دینی برخوردار نبوده و هر لحظه امکان دارد که سقوط کنند.

 

سردار هاشمی اضافه کرد: همان‌گونه که آشوب علیه بشار اسد سرکوب و منجر به تثبیت رییس جمهور سوریه شد، داعش هم که همانند طالبان افغانستان است به زودی با سیلی محکم امت اسلامی مواجه خواهد شد.

 

22 اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا

وی با بیان این‌که بنیاد شهید به دنبال فرهنگ سازی ایثار و جهاد در جامعه است، گفت: یادواره‌های شهدایی که در استان برگزار می‌شود، همگی در راستای فرهنگ سازی است اما از آن‌جایی که هر بار تنها برای عده محدودی شکل می‌گیرد، بنیاد شهید تصمیم گرفت تا با ویژه برنامه‌هایی 22 اسفندماه  را به عنوان روز بزرگداشت شهدا گرامی بدارد.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اظهار داشت: انقلابی که با ایثار و جانفشانی ملت شکل گرفت، یک دلگرمی برای ما است و مدیران باید توجهشان را جلب خانواده‌های شهدا و ایثارگران کنند.

 

وی با بیان این‌که شهدا متعلق به تمام کشور و تمامی اقشار هستند، خاطرنشان کرد: وظیفه ما بزرگداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز است؛ از این رو می‌طلبد که همگان در روز بزرگداشت شهدا، ارادت خود به شهدا را اعلام بدارند.

 

سردار هاشمی خاطرنشان کرد: 22 اسفندماه سالروز تشکیل بنیاد شهید به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است که به عنوان روز بزرگداشت شهدا از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نام گذاری شده است.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تاکید کرد: 22 اسفند روز عزت و اقتدار است زیرا ملت ایران با عدم بهره‌مندی از امکانات پایداری کرد و نهال انقلاب را ثبیت کرد بنابراین نگاه مسؤولان نیز باید نگاهی جامع به خانواده‌های شهدا باشد.

 

وی با بیان این‌که بنیاد شهید از روز 22 بهمن‌ماه فعالیت‌های مقدماتی برای بزرگداشت روز شهدا را آغاز کرده است، عنوان کرد: این حرکت تا روز 22 اسفندماه به عنوان روز بزرگداشت شهدا ادامه دارد.

 

ویژه برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در قم

سردار هاشمی ابراز کرد: به مناسبت روز بزرگداشت شهدا قرار بر این شده تا برای نخستین بار مدارس آموزش و پرورش در شیفت صبح، زنگی را با عنوان بزرگداشت شهدا قرار دهند؛ زنگ شهدا روز چهارشنبه 20 اسفندماه به صدا در می‌آید.

 

وی ادامه داد: جلسه شورای اداری در روزهای آینده به میزبانی بنیاد شهید برگزار می‌شود و غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا نیز از اولویت‌های مهم ما در ویژه برنامه های روز بزرگداشت شهدا در قم است.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم بیان کرد: روحانیان سازمان تبلیغات در سخنرانی‌های خود در آستانه روز بزرگداشت شهدا و ائمه جمعه استان قم در خطبه‌های روز جمعه، 22 اسفندماه در راستای ترویج فرهنگ شهدا به قرائت بخشی از وصیت‌نامه‌های شهدا خواهند پرداخت.

 

وی تصریح کرد: همچنین به مناسبت این بزرگداشت، کارمندان ادارات در طرحی با عنوان «سپاس» از خانواده‌های شهدا بازدید خواهند کرد.

 

سردار هاشمی خاطرنشان کرد: غرس نهال درخت به اسم شهید از اولویت‌های مهمی است که برای زنده نگه داشتن یاد شهدا در ایام بزرگداشت شهدا در قم انجام می‌شود.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در پایان گفت: به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، یادواره شهدای استان قم در روز 22 اسفندماه همراه با اقامه نماز جماعت به امامت آیت الله نوری همدانی و سخنرانی یکی از مسؤولان کشوری در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود./997/پ201/ف

ارسال نظرات