۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۵۱۶۸۲

مراسم اختتامیه هفتمین همایش دانش‏آموختگان المصطفی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه هفتمین همایش دانش آموختگان مدرسه بنت‏الهدی قبل از ظهر امروز در مدرسه عالی بنت‏الهدی قم برگزار شد.
خالق پور

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه هفتمین گردهمایی دانش‏آموختگان دختر المصطفی پیش از ظهر امروز پنجشنبه 21 اسفندماه در مدرسه عالی بنت‏الهدی قم برگزار شد.

 

در این همایش حجت‏الاسلام مجید خالق پور معاون پژوهش جامعه‏المصطفی گفت: دانش آموختگان باید چهار مهارت را برای ورود به جامعه کسب کنند که مهم‏ترین آن آموزش صحیح از معارف اسلامی در دو بخش ضروریات جامعه و علوم تخصصی است.

 

وی با اشاره به یکی دیگر از مهارت‌های مورد نیاز طلاب تصریح کرد: پژوهش یکی از مهارت‏هایی است که باید طلبه براساس دانش و علم خود و با درک صحیح از نیاز‏های اساسی جامعه خود و اولویت‏ بندی در آن نیازها به رفع آنها بپردازد.

 

حجت‏الاسلام خالق‌پور پژوهش را دارای دو عنصر مهم دانست و ابراز داشت: پژوهشگر در مرحله اول باید نیازهای معرفتی جامعه را درک کند و در ادامه برای پاسخ به آن نیازها با رجوع به منابع اصیل اسلامی به پژوهش بپردازد.

 

معاون پژوهشی جامعه‏المصطفی در پایان گفت: پژوهش وسیله‏ای برای اقناع عقلی جامعه نسبت به موضوع پژوهش است و اگر کسی در آن موضوع دارای ابهام باشد با مطالعه آن تحقیق، به شکل منطقی و عقلی به پاسخ سوال خود می‏رسد./1329/پ203/ی

ارسال نظرات