۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۲۵۱۸۳۶

شرکت 220 طلبه در آزمون شفاهی حوزه علمیه گیلان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه گیلان با اشاره به استقبال گسترده طلاب و روحانیان جهت شرکت در آزمون استانی افزود: در این دوره از آزمون شفاهی که از عصر دیروز آغاز شده بود 220 نفر شرکت کردند که شب گذشته به اتمام رسید.
مدير حوزه علميه گيلان

حجت الاسلام محمد لاکانی،  مدیر حوزه علمیه گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با بیان این که امتحان شفاهی حوزه علمیه استان در حوزه بین اللملی امیر المؤمنین(ع) رشت به پایان رسید، افزود: در گذشته طلاب و رو حانیان برای شرکت در آزمون  شفاهی به حوزه علمیه قم مراجعه می کردند و این مشکلات بسیاری را برای طلاب و ممتحنین به علت افزایش تعداد متقاضیان آزمون ایجاد می کرده که منجر به کاهش چشمگیر کیفی در امتحانات شفاهی بوده است. 

 

وی با بیان این که برای تسهیل در این امر  و رفع و حل مشکلات پیش آمده تمهیدی شد که اساتید و ممتحنین شفاهی از  قم به استان بیایند، افزوند: این امر  بازخورد بسیار مطلوبی در  طلاب، روحانیان و ممتحنین داشته است.

 

مدیر حوزه علمیه گیلان با اشاره به استقبال گسترده طلاب و روحانیان جهت شرکت در آزمون استانی افزود: در این دوره  از آزمون شفاهی که از عصر دیروز آغاز شده بود 220 نفر  شرکت کردند که شب گذشته به اتمام رسید.

 

وی همچنین با بیان این که 168 طلبه  برای تکمیل دروس خود در این آزمون شرکت کرده بودند، تصریح کرد: 52 نفر هم جهت امتحان استادی و یا ارتقای سطح تدریس خود متقاضی بودند که نتایج یکشنبه هفته آینده اعلام خواهد شد.

 

حجت الاسلام  لاکانی افزود: یکی از برنامه های ما در استان این است که آزمون از سوی ممتحنین بومی برگزار شود و لازم نباشد استادی از ستاد جهت امتحانات شفاهی به استان اعزام شود.

 

وی با بیان این که در مدارس علمیه گیلان همه امور اعم از امتحانات، حضور در کلاس و حضور و غیاب نسبت به گذشته کیفیت بالاتری به خود گرفته است، افزود:  این نشان دهنده رشد کیفی مدارس استان نسبت به گذشته است.

 

حجت الاسلام  لاکانی تصریح کرد: از برنامه های بسیار ارزشمند و مهمی که  در حال حاضر حوزه علمیه گیلان به جدیت دنبال آن است جهش کیفی و کمی در جذب و پذیرش طلاب جدید الورود در سال جدید است.

 

مدیر حوزه علیمه گیلان با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال گفت:  در این زمان باقی مانده بهترین عملکرد  در حوزه های علمیه این است که همه فعالیت های خود را بر جذب و پذیرش طلاب مستعد متمرکز کنند تا در سال تحصیلی جدید  شاهد شکوفایی و ارتقای کیفی در حوزه های علمیه باشیم./1318/ت302/ب1

ارسال نظرات