۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۵۱۹۸۶
اوباما:

برای سناتورهایی که به ایران نامه نوشتند متأسفم

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین موضع‌گیری‌اش در قبال نامه سناتورها به ایران،این اقدام را «تقریبا بی‌سابقه» خواند و گفت برای آن‌ها احساس شرمندگی می‌کند.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به انتقاد از نامه سناتورهای جمهوری‌خواه خطاب به ایران، پرداخت و این نامه را خجالت‌آور و بی‌سابقه توصیف کرد.  این هفته 47 نفر از سناتورها به ابتکار «تام کاتن» نماینده جمهوری‌خواه کنگره «نامه‌ای سرگشاده» خطاب به ایران منتشر کرده و در آن هشدار دادند که توافق هسته‌ای اگر به تصویب کنگره نرسد، رئیس‌جمهور آینده آمریکا قارد است به سادگی آن را لغو کند. 

 

اوباما که پیشتر این نامه را مضحک خوانده بود، به پایگاه خبری «وایس» گفت: «من برای آن‌ها احساس شرمندگی می‌کنم.»

 

وی افزود: «برای آن‌ها که نامه‌ای را خطاب به آیت‌الله، که می‌گویند دشمن مهلک ماست، نوشتند. و توجیه اصلی‌ای هم که برای آن‌ها آورده‌اند، این است که با رییس‌جمهور ما معامله نکنید، چراکه نمی‌شود به او اعتماد کرد که به طور کامل به توافق پایبند بماند. این تقریبا بی‌سابقه است.»

 

مشروح این مصاحبه قرار است روز دوشنبه منتشر شود. دور تازه مذاکرات هسته‌ای این هفته با دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا در شهر لوزان سوئیس پی گرفته می‌شود. محمد جواد ظریف همچنین قرار است در نشستی که به میزبانی فدریکا موگرینی در شهر بروکسل برگزار می‌شود، با وزیران خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس، دیدار کند./847/د102/ک

ارسال نظرات