۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۵۲۰۲۰

اقدامات دولت کانادا برای مبارزه با حجاب زنان مسلمان

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر کانادا، روبنده و نقاب را ناشی از فرهنگی زن ستیز دانست و خواستار عدم استفاده از آن شد.
مسلمانان اروپا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، استفن هارپر، نخست وزیر کانادا، روبنده و پوشیه زنان مسلمان را ناشی از فرهنگی ضد زن دانست و بر عزم دولت خود برای ممنوعیت روبنده در کانادا تاکید کرد.
 
در حالی که استفن هارپر بارها، چند فرهنگی بودن کانادا را افتخاری برای این کشور دانسته است، اعلام نظر او و حزب محافطه کار وی درباره روبنده و دیگر نماد های اسلامی جالب توجه است.
 
نظراتی که نخست وزیر کانادا و حزب او در باره خطر تروریسم جهادی داشته اند، موجب وضع قوانین امنیتی سخت گیرانه در این کشور شده است.
 
روز جمعه توماس مولکایر، رهبر حزب مخالف نیو دموکراتیک، اقدامات و سخنان استفن هارپر را اشاعه دهنده اسلام ستیزی توصیف کرد.
 
گفتنی است که بعد از حمله یک افراطی به سربازی کانادایی، این کشور به بالاترین سطح هشدار در آمده است. دولت این کشور در ماه ژانویه قانونی تصویب کرد که طی آن سازمان های امنیتی اجازه دارند که به طور گسترده به شنود مکالمات و ایمیل های افراد بپردازند.
 
خانم امیره القوابی، فعال حقوق بشر و عضو سازمان ملی مسلمانان کانادا، از اسلام هراسی و اسلام ستیزی در این کشور ابراز نگرانی کرد.
 
وی گفت: بسیار مهم است که وقتی از تروریسم و افراطی گری صحبت می کنیم، آن را به جمعیت یک میلیونی مسلمانان کشور (کانادا) تعمیم ندهیم.
 
احزاب لیبرال و نیز نیو دموکرات کانادا هر دو با اقدامات و صحبت های استفن هارپر، نخست وزیر این کشور مخالفت کرده و گفتند: زنان کانادایی نیاز ندارند که برای انتخاب پوشش خود با نخست وزیر مشورت کنند./847/ب902/ک
ارسال نظرات