۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۵۲۳۰۵

اعلام آمادگی حوزه علمیه رشت برای پذیرش طلاب خارجی

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمؤمنین(ع) رشت از آمادگی این حوزه جامع برای پذیرش طلاب خارجی خبر داد.
معاون آموزش حوزه علميه اميرالمؤمنين رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام حسن خیرخواه، معاون آموزش حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فراخوان جذب اساتید حوزه برای تدریس در حوزه بین‌المللی امیرالمؤمنین(ع) این شهر، اظهار داشت: امسال 21 طلبه ممتاز در حوزه علمیه رشت جذب شدند.

 

وی با اشاره به شرایط تحصیل طلاب در حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمومنین(ع) رشت، افزود: تنها طلاب ممتاز در این حوزه پذیرش می‌شوند و پذیرفته‌شدگان علاوه بر مصاحبه در مدیریت حوزه‌های گیلان در این حوزه نیز در مصاحبه تخصصی شرکت می‌کنند.

 

معاون آموزشی حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمؤمنین(ع) رشت گفت: ثبت نام دروس خارج فقه آیت‌الله قربانی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان در رشت آغاز شده و این کلاس‌ها سال 94 نیز برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خیرخواه با بیان این که 130 روحانی سطوح عالی در کلاس‌های درس خارج آیت‌الله قربانی شرکت کردند، تصریح کرد: این کلاس‌ها در سال آینده به صورت هفتگی و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بیت نماینده ولی‌فقیه در گیلان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمؤمنین(ع) رشت آمادگی پذیرش طلاب خارجی را نیز دارد، خاطرنشان کرد: در تلاشیم فعالیت‌های فرهنگی و دینی حوزه رشت ارتقا و گسترش یابد.

 

معاون آموزشی حوزه علمیه بین‌المللی امیرالمؤمنین(ع) رشت با اشاره به نقش چشمگیر حوزه های علمیه در اشاعه فرهنگ ناب محمدی (ص) افزود: حوزه‌ های علمیه امروز دارای درجات و مراتب خوبی هستند و طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) با فراگیری علوم حوزوی برای مبارزه با جنگ نرم آماده می ‌شوند.

 

حجت‌الاسلام خیرخواه با تأکید بر این که  نقش حوزه‌‌های علمیه در تربیت جوانان علاقمند به کسب علوم و معارف دینی یک نقش و جایگاه رفیع است، خاطرنشان کرد: جوانان نیز باید با راه‌یابی در حوزه‌ های علمیه سطح اطلاعات و معلومات خود را افزایش دهند و به حفظ و حراست از دین خدا بپردازند./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات