۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۵۲۷۲۸
حجت‌الاسلام ماندگاری:

بی قراری نسبت به مؤمنان از سلوک فاطمی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری گفت: برای این که زندگی ما برمبنای سلوک فاطمی باشد باید نسبت به یکدیگر بی قرار باشیم و این بی قراری از آثار حسن ظن در انسان است.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با بیان این که یکی از محورهای زندگی فاطمی نوع ارتباط با مردم است، گفت: نسبت به یکدیگر حسن ظن داشته باشیم نه سوء ظن، این به معنای ساده لوحی نیست بلکه حسن ظن با دقت نظر قابل جمع است به ویژه در معاملات و ازدواج ها بسیار باید دقیق بود.


وی همدلی و هم زبانی، غیبت نکردن، تهمت نزدن به مؤمنان و بی قرار هم بودن را از نتایج و ثمرات حسن ظن در زندگی عنوان کرد.


کارشناس دینی رسانه ملی با تأکید بر این که بی قرار هم نه بی خیال هم باشیم، ابراز کرد: متأسفانه امروز فرزندان، پدر و مادرها در خانواده نسبت به هم بی تفاوت هستند اگر به جایگاه مادر و همسر در خانواده حسن ظن داشته باشیم وقتی مادر بیمار می شود همه افراد خانواده بی قرار و نگران می شوند.


وی با اشاره به این روایت از رسول اکرم(ص) که اگر کسی شب را صبح کند ولی بی قرار مسلمان دیگری نباشد مسلمان نیست، بیان کرد: متأسفانه امروز اقوم و عزیزان نسبت به هم بی تفاوت شده و به فاصله های طولانی مدت از هم سر می زنند در حالی که خداوند فرموده تو رحم کن تا من نیز به تو رحم کنم.


حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: برای این که زندگی ما برمبنای سلوک فاطمی باشد باید نسبت به یکدیگر بی قرار باشیم زیرا حضرت فاطمه زهرا(س) در قنوت نماز خود همسایه هایش را دعا می کرد؛ کسانی را  دعا می کرد که شاهد آزار و اذیت فاطمه (س) و سقط شدن فرزندش بودند ولی سکوت کردند.


وی با تأکید بر این که بی قراری نسبت به یکدیگر باید از داخل خانه آغاز شود، ابراز کرد: حس بی قراری باید از خواهر و برادر آغاز شود تا به اقوام، دوستان، آشنایان و همسایه ها برسد گاهی کاری از دستمان بر نمی آید اما باید به یکدیگر نشان دهیم که نسبت به مشکلات هم بی تفاوت نیستیم و برای هم بی قراریم.


عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: امروز مهدی فاطمه (س) از وضع نابسامان جامعه اسلامی؛ بی حیایی، بی عفتی، حرام خواری، نزول و رشوه و ربا خواری ها اندوهگین است و ما با غیرت دینی خود باید بی قرار ظهور امام زمان(عج) باشیم.


وی با بیان این فرموده امام زمان (عج) مبنی بر این‌که «اگر شیعیان ما به اندازه یک لیوان آب تشنه ظهور و منتظر ما بودند، ما می آمدیم» ادامه داد: از آمریکا و اروپا نمی توان توقع  آمادگی برای ظهور را داشت بلکه از ایران به عنوان یک جامعه اسلامی توقع بی قراری برای تعجیل در فرج و آماده شدن برای ظهور را داریم.


حجت الاسلام ماندگاری با تأکید بر اینکه اگر بی قرار مهدی فاطمه(س) هستیم باید بی قرار دوستان مهدی فاطمه (س) نیز باشیم، خاطرنشان کرد: خدمت به خانواده، به پدرو مادر، به همسر، خدمت کارمندان به ارباب رجوع، خدمت پزشک به بیمار، رفتار منصفانه کسبه با زائران امام رضا(ع) همه مصادیقی از بی قراری ظهور است زیرا خانواده، ارباب رجوع، بیمار، زائر همه دوستداران اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) هستند./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات