۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۵۲۸۸۲

تعداد اسرای فلسطینی محکوم به حبس ابد به 480 تن رسید

خبرگزاری رسا ـ مرکز مطالعات «اسرای فلسطینی» تعداد اسرای فلسطینی محکوم به حبس ابد که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می برند را 480 تن اعلام کرد.
زندان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سخنگوی مرکز مطالعات «اسرای فلسطینی» اعلام کرد که دادگاه نظامی عوفر اخیرا ماهر حمدی رشدی هشلمون را به تحمل دو بار حبس ابد و پرداخت غرامت مالی 3.5 میلیون شیکلی محکوم کرده است. این جوان 30 ساله اهل الخلیل متهم به قتل یک شهرک نشین و زخمی کردن دو تن دیگر است.

 

ریاض الاشقر در ادامه افزود: دادگاه عوفر همچنین در ژانویه گذشته حسام قواسمی 40 ساله را نیز به تحمل سه بار حبس ابد محکوم کرد. وی متهم به مشارکت در ربودن و قتل سه شهرک نشین اهل الخلیل است که با این حکم، تعداد اسرای فلسطینی محکوم به حبس ابد به 480 نفر رسید.

 

وی توضیح داد: حکم حبس ابد صادر شده علیه اسرای فلسطینی به معنای تحمل 99 سال زندان است و اشغالگران این حکم را در مورد اسرایی صادر می کنند که متهم به قتل صهیونیست‌ها اعم از نظامی و شهرک نشین هستند. ضمنا این حکم در مورد افرادی که مسؤولیت فرماندهی عملیات شهادت طلبانه را دارند، صادر می شود. اشغالگران به خاطر کشتن هر یک نفر صهیونیست، یک حبس ابد را علیه فلسطینیان صادر می کنند و اگر این تعداد افزایش یابد، موارد حبس ابد نیز افزایش می یابد حتی اگر این تعداد به صد برسد، فرد به صد بار حبس ابد محکوم می شود.

 

این پژوهشگر فلسطینی خاطرنشان می سازد: عبدالله برغوثی از اهالی رام الله که به تحمل 67 بار حبس ابد محکوم شده، فردی است که بیشترین میزان محکومیت حبس ابد در موردش صادر شده است. این حکم به خاطر تعداد سرباز و شهرک نشینی است که به دستور مستقیم او کشته شده‌اند.

 

وی اظهار داشت: تعداد اسرای محکوم به حبس ابد، 800 نفر بود که سیصد تن آنان در چارچوب مبادله اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی در سال 2011 آزاد شدند و 78 تن دیگر نیز در هنگام از سرگیری مذاکرات میان اشغالگران و تشکیلات خودگردان در اواخر سال 2013 از اسارت رها شدند./994/ب102/د

ارسال نظرات