۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۲۵۳۶۵۶
امام جمعه اهل سنت سراوان:

تروریست‌ها دشمن شیعه و سنی هستند

خبرگزاری رسا ـ مولوی ساداتی با بیان این که گروه‌های تروریستی به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی‌ هستند، گفت: شهادت مرزبانان ما بسیار ناگوار و از بدترین اعمال است؛ کسانی که چنین کارهای پستی را انجام می‌دهند بویی از انسانیت نبرده‌اند.
مولوي ساداتي

مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، با محکومیت حادثه تروریستی که منجر به شهادت تعدادی از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران شد، گفت: این اتفاقات بسیار ناگوار و بدترین اعمال است؛ کسانی که چنین کارهای پستی را انجام می‌دهند بدترین انسان‌ها هستند یا اصلاً انسان نیستند؛ هیچ عقل سلیم و هیچ فرد مسلمان و حتی غیرمسلمانی نیست که این کارها را محکوم نکند.

امام‌جمعه اهل سنت سراوان افزود: افرادی که محافظ مرزهای اسلامی هستند بر گردن تمام مردم حق ‌و حقوقی دارند و باید به آن‌ها خدمت کرد نه اینکه آن‌ها را به شهادت رساند و بر روی آن‌ها اسلحه کشید حتی به مجرم هم کسی حق ندارد تعرض کند اگر فردی محکوم شد هر کسی حق تعرض ندارد بلکه باید او را به دستگاه قضایی سپرد.

مولوی ساداتی با ابراز تأسف از تأثیر این اعمال بر افکار مردم خاطرنشان کرد: مردم سیستان و بلوچستان در تمام کشور به مهمان‌نوازی، فرهنگ و خون گرمی معروف هستند؛ این کارها باعث تخریب این نگاه و بدبینی مردم کشور نسبت به استان ما می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که چنین کارهای ننگ‌آوری را انجام می‌دهند دشمن مردم شیعه و سنی و در واقع دشمن انسانیت هستند، هدف آنان ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی‌ است؛ مردم سیستانی و بلوچستانی ما هوشیار هستند و فریب چنین افرادی را نمی‌خورند و روزبه‌روز بر اتحاد و انسجام مردم افزوده می‌شود.

امام‌جمعه اهل سنت سراوان ضمن اشاره به تأثیر ناامنی بر محروم ماندن استان گفت: قطعاً این ناامنی‌ها تأثیر زیادی در محرومیت استان دارد و باعث خواهد شد سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری در استان نباشد./831/ت302/ج

ارسال نظرات