۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۵۳۸۰۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مدیران و مسؤولان مراقب وسوسه ها و لغزش های مناصب خود باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که جایگاه مدیریت و مسؤولیت یکی از موارد لغزش است، از مدیران جامعه اسلامی خواست تا مراقب وسوسه ها و لغزش های مربوط به جایگاه خود باشند.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم توديع و معارفه مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به این که تغییر و جابجایی مدیران در نظام اسلامی امری عادی است، گفت: تغییرات مدیریتی می تواند در ارتقای کارکرد دستگاه ها مؤثر واقع شود.  

 

وی اضافه کرد: در تغییر و تحولات مدیریتی نیز لازم است مدیر جدید اقدامات و برنامه های مناسب و مثبت مدیر قبلی را ادامه داده و با شناسایی نقاط ضعف احتمالی، در پی رفع آنها و تقویت نقاط مثبت باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین مدیران جدید نباید دست به سیاه نمایی زده و تمام اقدامات مثبت مدیران گذشته را زیر سؤال ببرند بلکه می بایست به انجام خدمت و برنامه های خود بپردازد تا پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که مدیران جامعه اسلامی باید در همه شرایط انصاف و عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند، اضافه کرد: مردم و نظام اسلامی نیازمند مدیران خدمتگزار هستند تا در بخش های مختلف کشور خدمات مناسبی ارائه شود.

 

به گفته وی اگر مدیران جامعه خدمت رسانی مطلوب داشته باشند مردم نیز در مقابل قدردان و سپاسگزار آن ها بوده و در مقاطع مختلف با آن ها همکاری و همراهی خواهند داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که جایگاه مدیریت و مسؤولیت یکی از مواردی است که سبب لغزش افراد می شود، خاطرنشان کرد: مدیران جامعه اسلامی می بایست با دقت مراقب وسوسه ها و لغزش های مربوط به جایگاه خود باشند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: نباید مدیران جامعه اسلامی دچار غرور جایگاه و مسؤولیت شوند چرا که این غرور آن ها را از چشم مردم انداخته و توفیق خدمت را نیز از آنان می گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که مردم هم در مقابل مدیران وظایفی دارند، خاطرنشان کرد: مردم جامعه اسلامی همواره قدردان مدیران زحمت کش و مخلص بوده و یکی از مصادیق سپاس از مدیران و مسؤولان نیز ایستادگی و مقاومت آن ها در برابر فشارها و مشکلات اقتصادی است.

 

سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم، با اشاره به این که نهاد تبلیغات اسلامی وظایف و مسؤولیت های گسترده و سنگینی دارد، اضافه کرد: به همین دلیل می بایست دستگاه های اجرایی مختلف در استان با اداره کل تبلیغات اسلامی همکاری و همگامی داشته باشند و از طرف دیگر سازمان تبلیغات کشور هم به استان های محروم توجه ویژه ای داشته باشند.

 

وی با تأکید بر این که لازم است دستگاه ها و نهادهایی که با سازمان تبلبغات اسلامی ارتباط دارند بیش از گذشته تقویت شوند، افزود: تقویت این نهادها سبب خدمات رسانی بهتر معنوی به مردم می شود.

 

به گفته نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان خراسان شمالی در حال حاضر سازمان تبلیغات اسلامی بخش عمده ای از بودجه و اعتبارات خود را در حوزه های جاری هزینه می کند در حالی که می بایست غالب اعتبارات آن در بخش های فرهنگی مصرف شود.

 

گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام قنبرعلی خادمی به عنوان مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی معرفی و از خدمات شش ساله حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا قدردانی شد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات