۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۵۴۴۰۸

تشریح برنامه‌های هفته زن بسیج جامعه زنان سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران، برنامه‌های هفته زن جامعه بسیج زنان سپاه سیدالشهدا را که به مناسبت هفته زن برگزار می‌شود، تشریح کرد.
اميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زهرا امینی مسؤول بسیج جامع زنان سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران، پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته زن که در سازمان بسیج جامع زنان سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت یگانه بانوی بشریت، حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: القاب حضرت فاطمه زهرا(س) نشان‌دهنده خصلت آن بانوی بزگوار است.

 

وی افزود: یکی از القاب حضرت فاطمه(س) زهرا به معنای درخشش نور الهی است که خداوند اجازه اشراق آن را در زمین داده است.

 

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران، با اشاره به ویژگی‌های دیگر حضرت فاطمه(س) عنوان کرد: از خصائص دیگر حضرت فاطمه زهرا(س) این است که مادر روحانی ائمه معصومان(ع) هستند، رفتارهای فردی، اجتماعی و سیاسی حضرت فاطمه زهرا(س) برای همه ما باید الگو باشد ایشان مادری دلسوز و همسری فدارکار بودند.

 

امینی با اشاره به مساله فدک اظهار داشت: حضرت زهرا(س) به امور مادی دنیا توجه نداشتند حتی ایشان فدک را نیز برای دفاع از خلافت و امامت می‌خواستند حضرت رسالت دفاع از امامت و ولایت را به اتمام رسانده و آن را استحکام بخشیدند.

 

وی با اشاره به وظایف بسیج جامعه زنان بیان داشت: ما وظیفه داریم که زندگی حضرت زهرا(س) را خود شناخته و آن را به دیگران بشناسانیم بسیج جامعه زنان باید حضرت فاطمه(س) را به زنان جامعه ما بشناساند.

 

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران، با اشاره به برنامه‌های بسیج جامعه زنان در هفته زن، ابراز کرد: از مهم ترین برنامه‌های ما در سطح استان تهران جشن‌های میلاد کوثر بود که در 86 نقطه از سطح استان تهران در اماکن مختلف با برنامه‌های جذاب و سخنرانی‌هایی پیرامون زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا(س) برگزار می شود.

 

امینی افزود: برنامه همایش سبک زندگی فاطمی در سطح نواحی، جشن مادران بهشتی، نشست‌های ویژه "دختران امروز مادران فردا" در مدارس دخترانه با آموزش مهارت‌های زندگی، اهدای گل و کارت در گزار شهدا و فرهنگسراها با مقوله حجاب و عفاف در زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) از دیگر برنامه‌های ما است.

 

وی در ادامه گفت: از دیگر کارهای بسیج جامعه زنان تهیه جهیزیه برای افراد نیازمند با هدف ایجاد ازدواج آسان، اجرای مانور امر به معروف و نهی از منکر به همراه اهدای هدیه، تهیه و توزیع گاه‌نامه در پایگاه‌های بسیج، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی در طی هفته با هدف بالا بردن روحیه جمعی و افزایش سطح آگاهی زنان بوده است.

 

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران، با اشاره به بقیه برنامه‌ها عنوان کرد: ختم صلوات و قرآن در پایگاه‌های بسیج، تقدیر از زنان کارآفرین به منظور ایجاد انگیزه، میقات صالحین در نماز جمعه، برگزاری برنامه‌های ورزشی، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با ائمه جمعه و جماعات، نمایشگاه‌های حجاب و عفاف با موضوع جنگ نرم، از دیگر برنامه‌های ما در هفته زن است.

 

امینی با اشاره به شهیده شاخص سال جاری اظهار داشت: شهیده شاخص سال جاری شهیده طیبه واعظی دهنوی از اصفهان است که به دست ساواک شهید شد، این شهیده زندگی جالب و جذابی داشتند که زندگی‌نامه وی را به شکل بروشور در اختیار زنان قرار می دهیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات