۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۵۴۵۹۱

شهید جعفری، شهید پیشرو و پیشتاز

خبرگزاری رسا ـ کتاب اولین فرمانده؛ زندگینامه بنیانگذار سپاه پاسداران در غرب کشور به همت فعال فرهنگی استان کرمانشاه منتشر شد.
کتاب اولين فرمانده،شهيد جعفري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه،  شهید سید محمد سعید جعفری دوازده بهمن ماه 1331 در قصر شیرین متولد شد، این شهید بزرگوار در نوجوانی به آموختن دروس حوزوی نزد علما و روحانیان کرمانشاه پرداخت، وی بنیانگذار سپاه پاسداران در غرب کشور و نخستین فرمانده سپاه استان کرمانشاه بود.


رهبر معظم انقلاب، در سفر تاریخی خود به استان کرمانشاه، ضمن تجلیل از حرکت آگاهانه و به موقع شهید جعفری و یارانش در دفاع مقدس و جریان محاصره پادگان سنندج توسط ضد انقلاب، از این شهید بزرگوار با تعابیری همچون "شهید پیشرو و شهید پیشتاز" یاد کردند.


رضا کریمی مؤلف کتاب «اولین فرمانده» در گفت و گو با خبرنگار رسا عنوان داشت: کتاب اولین فرمانده به معرفی شخصیت علمی، جهادی و انقلابی شهید جعفری می پردازد.


وی افزود: با توجه به فعالیت های شهید جعفری در زمینه مبارزات انقلابی، در تاسیس سپاه پاسداران در منطقه، در تشکیلات خیریه و دیگر فعالیتها، به عنوان نخستین فرمانده سپاه استان کرمانشاه با پیشنهاد دوستان نام کتاب را اولین فرمانده نهادیم.

 

مؤلف کتاب اولین فرمانده در ادامه گفت: هدف از کوتاه بودن متن کتاب این است که بتوانیم برای یک بار هم شده تصویری کلی و یک جا را از شهید جعفری به مردم معرفی کنیم و این نکته هم در ذهن ما بود که مخاطب یکباره و سریع کتاب را تمام کند و به ویژه در سفرها و اردوهای راهیان نور کتابی مسافرتی به حساب بیاید.


کریمی در پایان افزود: در چاپ و انتشار این کتاب افراد زیادی زحمت کشیدند، از آقای مهدی محمدی که ایده این کار را به من پیشنهاد کرد و همچنین از آقای صفدری و آقای سید محمد صالح جعفری فرزند شهید جعفری که دلسوزانه بنده را در اجرای این کار یاری کردند تشکر و قدردانی می کنم./967/ن601/ق

ارسال نظرات