۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۵۴۸۶۳
رییس جمهور اکوادور:

آمریکای لاتین در اجلاس کشورهای آمریکایی قدرت‌نمایی کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور اکوادور سخنان و اقدامات کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب در اجلاس سران کشورهای آمریکایی را نشانگر افزایش قدرت کشورهای مذکور در کل منطقه دانست.
رافائل کوره‌آ، رييس جمهور اکوادور

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رافائل کوره‌آ، رییس جمهور اکوادور، امروز از طریق انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در سایت توییتر در رابطه با عملکرد کشورهای شرکت‌کننده در هفتمین اجلاس سران کشورهای آمریکایی در پاناما اعلام کرد: سخنان مناسب رهبران کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب و دفاع آن‌ها از حاکمیت و استقلال منطقه نشان‌دهنده افزایش چشمگیر قدرت در این بلوک می‌باشد که آن را نسبت به سال‌های گذشته متمایز می‌کند.

 

«کوره‌آ» در ادامه افزود: این اجلاس نقطه عطفی در تاریخ منطقه به شمار می‌رود، نقطه‌ای که نشان می‌دهد آمریکای لاتین و حوزه کارائیب قوی‌تر از همیشه عمل می‌کند.

 

وی در طول صحبت‌هایش متذکر شد که مردم تمامی کشورهای آمریکای لاتینی و حوزه کارائیب اقدامات مداخله‌جویانه ایالات متحده آمریکا در امور داخلی کشورهای منطقه را رد می‌کنند، همانطور که در شنبه گذشته مردم کشورهایی چون آرژانتین، بولیوی و ترینیداد و توباگو طی راهپیمایی خواستار لغو هرچه سریعتر حکم اخیر «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا مبنی بر تهدید تلقی شدن ونزوئلا برای امنیت، ملت و سیاست خارجی این کشور شدند.

 

رییس جمهور اکوادور در طول سخنان خود خاطرنشان کرد: آمریکای لاتین روشن و واضح صحبت می‌کند، مردم ما هیچ‌گونه دخالتی را نمی‌پذیرند.

 

وی همچنین ضمن رد حکم «اوباما» علیه ونزوئلا اعلام کرد که «کلور خیمنز» نماینده سابق اکوادور و «فرناندو بیاسینسیو» مشاور وی در این خصوص از کنگره آمریکا درخواست کردند تا حکمی را همانند حکم «اوباما» علیه ونزوئلا، علیه اکوادور نیز صادر کند.

 

«کوره‌آ» در این راستا نوشت که متأسفانه حکم صادر شده ضد ونزوئلایی و درخواست برای صدور مجدد آن برای اکوادور و سایر کشورها مشکل گذشته ما نیست بلکه مشکل امروز ما به شمار می‌رود.

 

11 آوریل، دومین روز برگزاری هفتمین اجلاس کشورهای آمریکایی با حضور هر 35 کشور عضو این سازمان نشان‌دهنده تقویت و افزایش اتحاد موجود بین کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب بود که طی آن همگی از آمریکا خواستند تا به حاکمیت و استقلال منطقه احترام بگذارد.

 

طی این اجلاس سیاستمدارانی از جمله «رافائل کوره‌آ»، «اوو مورالس» رییس جمهور بولیوی، «کریستینا فرناندز» رییس جمهور آرژانتین، «کاملا پرساد بیسه‌سار» نخست‌وزیر ترینیداد و توباگو و همچنین سایر شرکت‌کنندگان در این نشست خواستار لغو حکم واشنگتن علیه ونزوئلا شده و خوی امپریالیستی آمریکا را مورد انتقاد قرار دادند.

 

هفتمین اجلاس سران کشورهای آمریکایی در 10 و 11 آوریل (21 و 22 فروردین) در پاناما برگزار شد./994/ب102/د

ارسال نظرات