۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۵۵۳۵۵
با سخنرانی دادستان کل کشور؛

شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله روحانی در بابل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل از برگزاری شانزدهمین سالگرد ارتحال نماینده فقید ولی فقیه در مازندران خبر داد.
تصاوير آيت الله روحاني

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل گفت: شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله هادی روحانی، نماینده فقید ولی فقیه در مازندران چهارشنبه دوم اردیبهشت با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی، دادستاد کل کشور در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء برگزار می شود.

 

وی افزود: خلأ فقدان آن عالم ربانی امروز علیرغم گذشت شانزده سال با توجه به خدمات زیاد آن فقید سعید همچنان احساس می شود و طلاب و روحانیان مازندران و شهرستان همچنان ایشان را الگوی خود می دانند.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل خاطرنشان کرد: آیت الله هادی روحانی(ره) در سال 1302 هجری شمسی در خانه باصفای دوست محمد دوست محمدتبار به دنیا آمد و نام ایشان را به دلیل محبت به خاندان عصمت و طهارت «هادی» نهادند.

 

حجت الاسلام روحانی به مواضع سیاسی و فعالیت های نماینده فقید ولی فقیه در استان اشاره و تصریح کرد: موضع‌گیری سیاسی آیت الله روحانی بر مبنای ایمان بود و برای گوشه‌ای از مبارزات ایشان کافی است به گزارش‌های ساواک و دستگیری های ایشان قبل از انقلاب  نام برد.

 

وی به زندانی شدن آیت الله روحانی در تهران و ساواک پرداخت و اذعان کرد: آیت الله روحانی با مطالعه مسائل فلسفی شرق و غرب منحرفان را می‌شناخت  و مبارزه خالصانه ایشان در جریان مبارزه با رژیم ستمشاهی موجب همراهی مردم در جریان انقلاب شد.

 

امام جمعه بابل  به ساده زیستی و زندگی زاهدانه آیت الله روحانی(ره) در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: سبک زندگی این عالم ربانی  بر اساس سبک زندگی سبک زندگی اسلامی و دارای ارتباط نزدیکی با سبک زندگی انبیا و اولیای الهی بود مهم‌ترین جلوه آن ساده‌زیستی  و زندگی مادی همسطح با زندگی طبقات ضعیف جامعه بود.

 

وی افزود:  آیت‌الله روحانی(ره) در پوشیدن لباس و خوردن غذا بسیار ساده و در اموری که مربوط به امور مادی می شد قناعت‌پیشه بود و زمانی که مسؤولیت امام جمعه و نمایندگی رهبری را بر عهده گرفت ساده‌زیستی وی بیشتر از گذشته شد./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات