۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۵۵۴۸۴

تحصیل 1400 طلبه در حوزه علمیه گلستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه گلستان با بیان این که در حال حاضر 20 مدرسه با هزار و 400 طلبه در گلستان حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: این تعداد طلاب از پایه های یک تا ده در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.
حجت الاسلام ملکي، مدير حوزه علميه گلستان

حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، از شرکت 400 داوطلب در آزمون ورودی حوزه های علمیه این استان خبر داد و گفت: ظرفیت مدارس علمیه استان گلستان در سال جدید 200 نفر است.

 

وی از استقلال علاقه مندان ورود به حوزه های علمیه خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه هر ساله این استقبال روند افزایشی دارد.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان، آزمون کتبی، مصاحبه و تست پزشکی را مراحل پذیرش طلاب برای ورود به مدارس علمیه خواند و تصریح کرد: کسانی که موفق به گذراندن مراحل پذیرش شوند می‌توانند در مدارس علمیه استان، علوم حوزوی را فرا گیرند.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که در حال حاضر 20 مدرسه با هزار و 400 طلبه در گلستان حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: این تعداد طلاب از پایه های یک تا ده در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود داشتن انگیزه تحصیل در دین خدا و تخصص در آن را مهم ترین راه سعادت و تعالی طلاب در راه طلبگی دانست و بیان داشت: داشتن انگیزه های مادی انسان را از خیر و سعادت چه در دنیا و چه در آخرت دور می سازد.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان ورود به حوزه های علمیه را یک توفیق الهی دانست و تصریح کرد: راهی که طلاب در آن قدم برداشته اند بهترین راه برای رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت است.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که لباس روحانیت از شأن و جایگاه بسیار والایی برخوردار است، تصریح کرد: مردم این لباس را نشانه دین و روحانیت را سرباز حضرت ولی عصر(عج) می دانند و باید در حفظ این جایگاه تلاش کنیم.

 

وی با بیان این که طلاب با ورود به حوزه دو میثاق و قرارداد مهم را امضاء می کنند، گفت: طلاب نخست با صاحب اصلی حوزه پیمان سربازی می بندند که سرباز حقیقی حضرت ولی عصر(عج) باشند. 

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که سربازی آن حضرت آداب و شرایط خاص خود را دارد، افزود: یک طلبه باید در زندگی شخصی و طلبگی خود به این آداب خاص پایبند بوده و عمل کند. 

 

مدیر حوزه علمیه گلستان، شاگردی مکتب امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج) را دو رسالت مهم طلاب حوزه دانست و گفت: اگر بتوانیم به هر کدام یک از این عناوین دست پیدا کنیم فضیلت بسیار بالایی دارد./950/ت302/ب1

ارسال نظرات