۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۲۵۵۸۵۳

تأکید اوقاف شیعه عراق بر پناه دادن به آوارگان در حسینیه‎ها و مساجد

خبرگزاری رسا ـ اوقاف شیعه عراق از حسینیه‎ها و مساجد شیعه خواست به آوارگان اهل تسنن الانبار پناه داده و خدمات لازم را برای آنان فراهم کنند.
آوارگان عراقي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید علاء موسوی رییس اوقاف شیعه عراق در پیامی از همه حسینیه ها و مساجد وابسته به اوقاف خواست آوارگان عراقی که از مناطق جنگ زده استان الانبار به سوی سایر شهرها روانه شده اند را پناه داده و خدمات مورد نیاز را به آنان ارائه دهند.

 

در این پیام آمده است: صحنه حرکت جمع کثیری از شهروندان بی گناه الانبار و فرار از جنایت های وحشیانه گروه تروریستی را با دلی آکنده از درد مشاهده کردیم. این شهروندان خانه و دارایی خود را رها کرده و در پی پناهگاهی امن هستند؛ صحنه ای که وجدان بیدار و غیرتمند را به لرزه درمی آورد.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: از دولت و وزارتخانه ها و سازمان های خیریه و دینی می خواهیم مواضع ملی و شرافتمندانه ای از خود نشان داده و مقدمات زندگی کریمانه را تا بازگشت این خانواده ها به مناطقشان فراهم کنند.

 

رییس اوقاف شیعه تصریح کرد: اوقاف شیعه در راستای کاهش مشکلات آوارگان عزیزانمان در الانبار، به همه مساجد و حسینیه ها دستور دادیم از آوارگان استقبال کرده و خدمات ضروری را به آنان ارائه دهند.

 

وی در بخش پایانی این پیام، پیروزی نیروهای مسلح و بسیج مردمی بر داعش، رحمت واسعه برای شهدا و شفای مجرحان را از خداوند خواستار شد./980/ب902/د

ارسال نظرات