۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۵۶۱۳۲

دزد نمازخوان در شماره جدید ماهنامه پوپک

خبرگزاری رسا ـ دویست و چهل و نهمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
ماهنامه پوپک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 249 ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به مدیرمسؤولی سعید روستا آزاد ویژه فروردین‌ماه 1394 چاپ و روانه بازار شد.

 

«شکوفه‌های آسمانی»، «جمله کوچولو»، «سرمقاله»، «شعر»، «گفت‌وگو»، «داستان»، «پیام‌های پوپکی»، «مسافران بهشت»، «جدول»، «زنگ کتاب»، «سلام پوپک‌جان»، «نماز، شعر، پرواز» و «مسجدهای قدیمی» برخی از موضوعات این ماهنامه است.

 

در ذیل بخشی با عنوان مسافران بهشت ذیل موضوع من نماز را دوست دارم مطالبی درباره شهید احمد کاظمی آمده که به این شرح است: «شهید احمد کاظمی اهل دعا بود. دعای کمیل را به زیبایی می‌خواند. خیلی هم مهربان بود و شوخ. وقت نماز بلافاصله مشغول خواندن نماز می شد. خیلی زود اشک از چشم‌هایش جاری می‌شد. او وقتی نماز می‌خواند، همه حواسش به خدا بود.

 

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای دفاع از کشورش جبهه رفت. نیروهای زیادی زیر دستش بودند؛ اما او با همه مثل برادر رفتار می‌کرد. در کارش خیلی موفق بود و همه او را دوست داشتند. بعد از جنگ، او اول فرمانده نیروی هوایی شد و بعد از آن نیروی زمینی را فرماندهی کرد.

 

حاج احمد صبح‌ها بعد از نماز و شب ها قبل از خواب یک صفحه قرآن می‌خواند. این کار را به فرزندانش هم سفارش می‌کرد. می‌گفت اگر شده حتی دو ـ سه آیه هم بخوانید، خوب است. خواندن زیارت عاشورا هم کار هر روزش بود».

 

از دیگر موضوعات این ماهنامه می‌توان به مطالبی همچون «حکایت‌های کوچک»، «پیام‌های پوپکی»، «میزگرد بچه‌ها»، «عکس و حرف»، «یخچال»، «عید، سبزه، بهار، بازی»، «شعر»، «باغچه کوچک»، «داستان‌های جناب آقای خانه»، «یادگار ماه»، «سرگرمی»، «داستان»، «قصه خواب من» و «اختراعات ماندگار»، اشاره کرد.

 

حکایت‌های کوچک یکی دیگر از بخش‌های این ماهنامه است که دربردارنده داستان‌هایی از نماز است و در موضوعی با عنوان دزدی که توبه کرد آمده است: یک نفر پیش پیامبر صلی‌الله علیه و آله آمد و گفت: من مردی را می‌شناسم که روزها نماز می‌خواند و شب‌ها دزدی می‌کند. پیامبر صلی‌الله علیه و آله به او فرمود: «نماز او باعث می‌شود که دزدی را کنار بگذارد».

مدتی بعد، مرد را دیدند که به مسجد آمده، دست به دعا برداشته و از خدا می‌خواهد که او را ببخشد. پرسیدند: ای مرد! چرا ناراحتی! چرا گریه می‌کنی؟ گفت: من پیش از این دزدی می کردم؛ اما حالا توبه کرده‌ام و هر چه از مردم دزدیده‌ام به صاحبانش برگردانده‌ام . حالا هم از خداوند می‌خواهم که مرا ببخشد.

 

در بخش پایانی این ماهنامه موضوعاتی همچون «بفرمایید نوش جان»، «از شنبه تا جمعه»، «کبوتر نامه‌رسان»، «بچه‌ها نقاشی!»، «چیستان»، «روزهای نو»، «من ایرانی‌ام»، «در باغ نهج‌البلاغه» و «یک شعر؛ یک ضرب‌المثل» به چشم می‌خورد.

 

دویست و چهل و نهمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی علی کمساری ویژه فروردین‌ماه 1394 در 68 صفحه و به قیمت 2500 تومان منتشر شده است./907/ن602/ق

ارسال نظرات