۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹
کد خبر: ۲۵۶۵۱۰
آیت الله توکل:

ائمه اطهار کسانی را که در راه ولایت ثبات قدم دارند انتخاب می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله توکل به بیان ستم‌های حکومت عباسی به شیعیان و امام هادی(ع) پرداخت و گفت: امامان به گونه‌ای رفتار می‌کنند تا گرایش مردم به دین اسلام جامعه افزایش یابد و آن‌ها یارانشان را از کسانی که در راه ولایت ثابت قدم هستند، انتخاب می‌کنند.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدرحیم توکل، استاد اخلاق حوزه علمیه قم شب گذشته، در جمع عزاداران فاطمیه حضرت زهرا(س) قم به بیان ظلم و ستم‌های حکومت عباسی به شیعیان و امام هادی(ع) پرداخت و گفت: متوکل فردی ظالمی بود اما به خاطر ظاهرسازی و افزایش قدرت احترام امام علی النقی(ع) را حفظ می‌کرد.

  

آیت الله توکل بیان کرد: اطرافیان و وزیران متوکل مانع از حفظ احترام ظاهری حکومت به امام هادی(ع) می‌شدند و به این خلیفه عباسی فشار می‌آوردند تا مجالسی را برای بی‌احترامی به امام علی النقی(ع) تشکیل دهد، اما ایشان در این مجالس به گونه ای رفتار می‌کردند که روز به ‌روز عزت شان میان مردم افزایش می‌یافت.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه سخنانش ابراز کرد: عالم طبیعت، جبروت و ملکوت، حرکت الکترون در هسته اتم؛ حرکت کهکشان‌ها به سبب و جود امام معصوم در عالم است و ائمه اطهار(ع) با اذن خداوند می‌تواند هرگونه دخل و تصرفی در عالم‌های مختلف داشته باشند.

 

آیت الله توکل در بخش دیگر سخنانش اظهار داشت: ملائک و فرشتگان مأموران خداوند هستند بسیاری از امور طبیعی به وسیله آن‌ها انجام می‌شود و در بسیاری از آیه‌های از قران به این امر اشاره شده است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه عنوان کرد: هرچند خداوند بی‌نیاز این فرشتگان و انسان‌ها است اما عظمت و بزرگی دستگاه خداوند اقتضا می‌کند در سراسر جهان فرشتگان وجود داشته باشد و دستورهای خداوند به وسیله آن‌ها اجرا شود.

  

وی در ادامه سخنانش به جلسه‌هایی که متوکل برای بی‌احترامی به امام هادی(ع) تشکیل داده بود، اشاره کرد و گفت: این خلیفه عباسی امام علی النقی(ع) را به بالای تپه‌ای برد و 90 هزار نفر لشگریان حکومت با زره و شمشیر جلویی آن‌ها رژه می‌رفتند، متوکل به امام دهم گفت این سپاه و لشگر من است و اگر به فکر قیام و مبارزه با دستگاه خلافت باشی با این نیروهای آماده به رزم با شما مقابله و مبارزه خواهم کرد؛ این امام به متوکل فرمود لشگریان من هم آماده رزم و جنگ هستند؛ بنابراین به اذن امام هادی(ع) پرده‌های حجاب برداشته شد و متوکل سپاهی از فرشتگان غضبناک را مشاهده کرد که منتظر دستور امام هستند تا متوکل و حکومت عباسی را از بین ببرند.

 

آیت الله توکل بیان کرد: عالم غیب و شهود در اختیار امامان معصوم است و اگر اراده کنند می‌تواند پرده‌های و حجاب‌های مادی بردارند و هر یک از این فرشتگان برای از بین بردن تمام ظالمان دنیا کافی است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: امامان با در اختیار داشتن چنین لشگر عظیمی از فرشتگان قیام نکردند، زیرا ائمه معصوم(ع) طبق حکمت و مصلحت عمل می‌کنند و امامان همان­گونه نشانه شجاعت خدا هستند، مظهر حکمت خدا هم می‌باشند.

 

آیت الله توکل با بیان که ائمه معصوم(ع) از امور غیر طبیعی برای پیشبرد اهدافشان استفاده نمی‌کنند، افزود: امامان به گونه‌ای رفتار و عمل می‌کنند تا گرایش مردم به دین اسلام جامعه افزایش یابد و آن‌ها یاران و اصحابشان را از کسانی که در راه ولایت استوار ثابت قدم هستند، انتخاب می‌کنند./998/پ202/ف

ارسال نظرات