۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۵۶۸۶۴
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حذف یارانه نقدی تا جبران کسری 6هزار میلیاردی بودجه ادامه می یابد

خبرگزاری رسا ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با مراجع تقلید خبر داد که روند حذف یارانه نقدی غیر نیازمندان تا زمانی که کسری شش هزار میلیارد تومانی بودجه جبران شود، ادامه خواهد یافت.
علي ربيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به آغاز هفته کارگر گفت: هدف از این دیدار اعلام همبستگی و پیوستگی جامعه کارگری با مراجع دینی است.

 

وی افزود: وزارتخانه تعاون و رفاه اجتماعی وزارتخانه ای بسیار بزرگ است، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان بیمه سلامت، صندوق روستاییان و عشایر، سازمان بهزیستی، تحت نظر این وزارتخانه بوده و تنظیم روابط کارگر و کارفرما، ایجاد اشتغال در کشور، تنظیم سیاست های بازار کار،گسترش بخش تعاون و آموزش های مهارتی نیز برعهده این وزارتخانه است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که این وزارتخانه مؤثر بر زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم است، اظهار داشت: روشنگری مراجع تقلید و تفهیم مسائل روز اجتماع می تواند مسؤولان وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در انجام هرچه بهتر وظایف خود یاری کند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر جامعه از تولید محوری دور شده و به سوی مصراف گرایی و مصرف رانتی حرکت کرده و فرهنگ کار ضعیف شده است، متأسفانه نوع نگاه ایرانیان به کار تغییر کرده و مردم به مفاهیمی همانند برکت توجه ندارند.

 

ربیعی با بیان این که سال گذشته 300 هزار نفر در بنگاه های کاریابی جذب شدند، ابراز داشت: از این تعداد صد هزار نفر حاضر نشدند کارهای پیشنهاد شده به آنان را قبول کنند؛ نظریه اسلامی رفاه باید در جامعه تبیین شود، متأسفانه امروزه در مسأله رفاه و با حصر رفاه در پول دچار سردرگمی شده ایم.

 

وی عنوان کرد: جهان در نظریه های تأمین اجتماعی بسیار پیشرفت کرده است، ما نیز در ایران باید با تکیه بر نظریه های دینی سبب رشد فرهنگ رفاه اجتماعی شویم؛ جامعه می تواند در اجرای برنامه های وزارتخانه نقش بسزایی داشته باشند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: سال گذشته این وزارتخانه موفق شد تا بیش از 8 میلیون نفر را بیمه کند، بیش از 70 درصد طرح سلامت بر دوش سازمان های تأمین اجتماعی و سلامت است، همچنین سازمان تأمین اجتماعی 35 میلیون و 500 هزار نفر را تحت درمان خود دارد.

 

وی یاد آور شد: استراتژی وزارتخانه در امور بهزیستی این است که بهزیستی مبتنی بر دولت به سوی جامعه، خانه و خانواده حرکت کند؛ سال گذشته با توجه به وضعیت رکود، ایجاد اشتغال دولت بالای 500 هزار مورد بوده است.

 

ربیعی با بیان این که با هماهنگی رییس جمهور مقرر شد که یارانه ها افزایش پیدا نکند، گفت: در این طرح به صورت هدفمند با فقر مبارزه می شود، دولت تا کنون با فقر غذایی و درمانی جامعه مبارزه کرده است.

 

وی افزود: پیش از سال جدید قرار شد که بی سرو صدا حذف یارانه افراد بی نیاز صورت گیرد، این مسأله پروژه ای اجتماعی است و چیزی که در اختیار مردم قرار می گیرد، پس گرفتن آن بسیار سخت خواهد بود؛ از همین رو سعی کردیم که این کار آرام انجام شود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در  مسیر حذف از 30 هزار نفر آغاز شده و به صورت مرحله مرحله به 200 هزار نفر رسیده است، این مسیر تا زمانی که کسری 6 هزار میلیارد تومانی بودجه برطرف شود ادامه پیدا می کند.

 

وی ادامه داد: قصد خبری کردن این مسأله را نداشتیم اما متأسفانه برخی نشریات این روند را خبری کردند و ما مجبور شدیم تا موضعی ضعیف اتخاذ کنیم، این کار در هر صورت باید انجام شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات