۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۵۶۹۳۲
شرط بسیج مردمی برای مشارکت در آزادسازی الانبار؛

دعوت عشایر اهل تسنن و عدم مشارکت جنگنده‎های آمریکایی

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جنبش اهل الحق عراق از دعوت عشایر عراق از نیروهای بسیج مردمی و عدم مشارکت آمریکا به عنوان شرایط مشارکت بسیج مردمی در آزادسازی الانبار یاد کرد.
قيس الخزعلي دبيرکل جنبش اهل الحق عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش اهل الحق عراق در گفت وگو با خبرنگاران از هجمه علیه بسیج مردمی به شدت انتقاد کرد و گفت: کسانی که درصدد ضربه زدن به بسیج مردمی هستند به گروه تروریستی داعش و نقشه های خبیثانه آن خدمت می کنند.

 

وی افزود: اتهام زنی علیه نیروهای قهرمان بسیج مردمی غیرقابل قبول است و این افراد، اندوه و بغض و کینه خود را از دستاوردهای بزرگ این نیروهای شجاع اعلام می کنند.

 

الخزعلی تصریح کرد: تلاش هایی برای مخدوش ساختن موفقیت های نیروهای بسیج مردمی از سوی کینه توزان صورت می گیرد. این افراد در راستای اهداف داعش و حامیان تجزیه عراق فعالیت می کنند.

 

دبیرکل جنبش اهل الحق عراق بر مشارکت در آزادسازی مناطق تلعفر و سهل در استان موصل تأکید کرد و ادامه داد: اغلب ساکنان این مناطق را شیعیان تشکیل می دهند اما برای حضور در عملیات آزادسازی الانبار باید عشایر و سیاستمداران این استان از ما دعوت کنند و جنگنده های آمریکایی هیچ مشارکتی نداشته باشند.

 

وی خاطر نشان ساخت: جنگنده های آمریکایی بهتر است به همراه اثیل النجیفی (استاندار موصل) و نیروهای پیشمرگ کُرد به آزادسازی موصل بپردازند و دخالتی در آزادی الانبار نداشته باشند چرا که فرزندان این استان به همراه فرزندان جنوب عراق توانایی آزادی کامل این استان را دارند./980/ب902/د

ارسال نظرات