۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۲۵۶۹۸۵
نماینده ولی فقیه در قزوین:

حوزه هنری نهادی برخاسته از دوران انقلابی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: حوزه هنری نهادی برخاسته از دوران انقلابی است که در فضای خفقان سال 1349شمسی به وجود آمده و در سال ها و شرایطی که انتشار یک کتاب دارای سختی های فراوانی بود، زحمات زیادی را متحمل شده که باید قدردان تلاش های آن بود.
حجت الاسلام و المسلمين عابديني، نماينده لي فقيه در قزوين حجت الاسلام والمسلمين عابديني حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین عصر امروز در دیدار رییس و جمعی از اعضا و کارکنان حوزه هنری قزوین گفت: حوزه هنری نهادی برخاسته از دوران انقلابی است که در فضای خفقان آلود سال 1349شمسی به وجود آمده و در سال ها و شرایطی که انتشار یک کتاب دارای سختی های فراوانی بود، زحمات زیادی را متحمل شده که باید قدردان تلاش های آن بود.

 

وی در ادامه افزود: نهادی با این سابقه درخشان برای تولید آثار فاخر، باید دارای اعضایی با روحیه انقلابی و عرق دینی و ملی باشد.

 

امام جمعه قزوین در پایان گفت: این نهاد باید در زمینه کارکرد خود نمونه یک مجموعه انقلابی، جهادی و پر انگیزه در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری باشد.

 

در این دیدار محمد کرم الهی رییس حوزه هنری قزوین گفت: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نهادی است که به صورت خودجوش، بعد از تبعید امام خمینی(ره) به وجود آمد و افرادی مثل مقام معظم رهبری، آیت الله امامی کاشانی، دکتر مفتح و شهید مطهری از موسسان آن بودند.

 

وی در ادامه افزود: حوزه هنری استان قزوین به عنوان بخشی از این نهاد در سال 1378 با همت و تلاش مسوولان و هنرمندان تأسیس شد و طی چندی سال فعالیت توانست گروهی قابل توجه از هنرمندان استان را گردهم آورد.

 

کرم الهی در پایان گفت: حوزه هنری قزوین در حال حاضر دارای 8 رشته هنری است که تولید آثار هنری فاخر اسلامی را در برنامه های خود دارد و عمده مشکل این مرکز هم بودجه و اعتبارات است در نظر گرفته شده برای این نهاد است./955/پ203/ب4

ارسال نظرات