۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۵۷۰۹۹
رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق خبر داد؛

شیخ الازهر مصر در آینده‎ای نزدیک به عراق سفر می‎کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق از سفر قریب الوقوع شیخ احمد الطیب به عراق در آینده‎ای نزدیک برای اطلاع از واقعیت‎های این کشور خبر داد.
شيخ خالد الملا رييس مجمع علماي اهل تسنن عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، شیخ خالد عبدالوهاب الملا رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق که در قالب هیأتی به مصر اعزام شده و با علمای الازهر و وزارت اوقاف دیدار کرده بود، از سفر شیخ الازهر بر اساس دعوت حیدر العبادی نخست وزیر عراق به این کشور خبر داد.

 

وی گفت: شیخ الازهر آمادگی خود را برای سفر به عراق در آینده ای نزدیک اعلام کرده تا از رخدادها و واقعیت های موجود در عراق آگاهی یابد.

 

الملا درباره مسائل و مباحث مطرح شده در سفر به مصر، تصریح کرد: هیأت عراقی متشکل از علما و سیاستمداران سنی و شیعه در دیدار شیخ الازهر گزارشی کامل از واقعیت های عراق و جنایت های داعش علیه عراقی ها به ویژه فاجعه کشتار دانشجویان پایگاه نظامی سبایکر ارائه کردند.

 

رییس مجمع علمای اهل تسنن افزود: همچنین مواضع مرجعیت تقلید نجف اشرف درباره جنگ با داعش و حرص شدید آن نسبت به وحدت ملت عراق را به گوش احمد الطیب رساندیم.

 

گفتنی است الازهر مصر ماه گذشته با صدور پیامی، اتهامات منتسب از سوی داعش و حامیان آن علیه بسیج مردمی را تکرار کرد و مدعی شد که این نیروها در حال ارتکاب جنایت علیه اهل تسنن هستند.

 

این اتهامات با واکنش علما، سیاستمداران و قشرهای مختلف مردم مواجه شد به گونه ای که آنان خواستار اعزام هیأتی از سوی الازهر برای آگاهی از تحولات عراق شدند./980/ب902/د

ارسال نظرات