۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۲۵۷۱۳۲
رییس تبلیغات اسلامی قائمشهر:

اعتکاف حقیقت و روح همه عبادت ها است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی قائمشهر، ماه رجب را فرصتی مناسب برای خودسازی دانست و گفت: اعتکاف حقیقت و روح همه عبادات است و موجبات توجه قلبی به خداوند را فراهم می کند.
رييس اداره تبليغات اسلامي قائمشهر

حجت الاسلام رضا ذاکری، رییس اداره تبلیغات اسلامی قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر با اشاره به آغاز نام نویسی متقاضایان اعتکاف در این شهرستان، گفت: پیش بینی می شود امسال حدود سه هزار نفر در مراسم اعتکاف این شهرستان شرکت کنند.

 

وی با اشاره به این که شب اول اعتکاف مقارن با میلاد پر خیر و برکت امام علی(ع) است، اظهار داشت: در شب میلاد امام علی(ع) مراسم جشن از سوی کانون مداحان و هیأت های مذهبی شهرستان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ذاکری با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) بیان داشت: اعتکاف کننده در این ماه با ملازمت در مسجد، روزه داری و تلاوت قرآن همواره با خدا مأنوس می شود.

 

رییس تبلیغات اسلامی قائمشهر، اعتکاف را حقیقت و روح عبادات دانست و عنوان داشت: اعتکاف حقیقت و روح همه عبادات است و موجبات توجه قلبی به خداوند را فراهم می کند.

 

وی با اشاره به این که امسال 25 مسجد شهرستان پذیرای معتکفان است، ادامه داد: سازمان تبلیغات در این ایام مسؤولیت کارهای فرهنگی و اجرایی را بر عهده گرفته است.

 

حجت الاسلام ذاکری با بیان این که سخنرانی، برنامه های فرهنگی و مناسبت های دینی خوبی برای مراسم اعتکاف برنامه ریزی شده است، گفت: تعداد هزار جلد بروشور تحت عنوان فضائل ماه رجب و احکام معتکفان حاضر شده است و به آنها اعطا می شود.

 

وی از چاپ کتابی با عنوان خاطره اعتکاف خبر داد و اظهار داشت: فرمی به معتکفان داده می شود تا خاطرات اعتکاف خود را در آن یادداشت می کنند و تحت عنوان کتابی به چاپ می رسد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی قائمشهر به نقش روحانیت در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت می تواند بر روحیه معنوی معتکفان اثر بگذارد و جوانان می توانند سؤوالات دینی خود را در فضای صمیمانه بیان کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: سعی شده تا در این مراسم معنوی برای ارتقای سطح معنوی و اخلاقی معتکفان از استاد اخلاق حوزه علمیه آیت الله توکل به عنوان سخنران نیز استفاده شود./950/ت302/ب1

ارسال نظرات