۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۵۷۱۴۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر ری خبر داد؛

برگزاری مراسم اعتکاف در 40 مسجد شهرستان ری

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر ری گفت: در سال جاری 40 مسجد در سطح شهرستان ری مراسم ملکوتی و معنوی اعتکاف را برگزار می‌کنند.
حجت الاسلام صادقي کيا

حجت‌الاسلام ذاکر صادقی‌کیا، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر ری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حلول ماه رجب گفت: ماه مبارک رجب از ماه‌های عبادت، بندگی و نزول رحمت الهی بر امت پیامبر(ص) است و همچنین یکی از ماه‌های حرام است که جنگ و خونریزی در آن حرام شده است.

 

وی با اشاره به ولادت سه امام معصوم(ع) در این ماه افزود: اول ماه رجب ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع)، دهم این ماه ولادت حضرت امام جواد(ع)، سیزده رجب نیز سالروز ولادت با سعادت حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) است، همچنین یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان عید مبعث نیز در بیست و هفتم این ماه قرار دارد.

 

برگزاری اعیاد ماه رجب در شهر ری

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری ادامه داد: در تمام این اعیاد مراسم با شکوه در مساجد، حسینیه‌ها و هیات‌های مذهبی برگزار می‌شود, در سطح شهرستان ری 230 حسینیه و 715 هیأت مستمر و فعال در تمام مناسبت‌ها برنامه داشته و مراسم برگزار می‌کنند، همچنین 89 هیأت دانش‌آموزی نیز در این مناسبت‌ها برنامه برگزار می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام صادقی‌کیا در ادامه گفت: پنج‌شنبه اول این ماه که لیلةالرغائب بود مراسم و نماز ویژه لیلةالرغائب در مساجد شهرستان از سوی ائمه جماعات توضیح داده شد و تعدادی از مساجد نماز ویژه این شب را اقامه کردند.

 

وی با اشاره به مراسم اعتکاف اظهار داشت: یکی از مهم ترین مناسبت‌های ماه مبارک رجب مراسم ملکوتی و معنوی اعتکاف است تا به حال دو جلسه ستاد اعتکاف با حضور نمایندگان ادارات برگزار شده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرری افزود: طی این جلسات هماهنگی‌های لازم صورت گرفته که برآورد آن نشان داده در سال جاری 40 مسجد در سطح شهرستان ری مراسم ملکوتی و معنوی اعتکاف را برگزار می‌کنند.

 

حجت‌‌الاسلام صادقی‌کیا بیان داشت: از این 40 مسجد تقریبا 17 مسجد ویژه خواهران و 11 مسجد ویژه برادران است و  در هشت مسجد که مکان مجزا برای برداران و خواهران دارند مراسم اعتکاف مشترک برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه گفت: در سال جاری هفت مسجد شهرستان ری مراسم اعتکاف ویژه دانش‌آموزان را برگزار می‌کنند، آماری که تاکنون داریم 700 دانش‌آموز پسر و 400 دانش‌آموز دختر که جمعا 1100 دانش‌آموز می‌شوند در مساجد و مراکز اعتکاف حضور پیدا می‌کنند.

 

برنامه های فرهنگی ویژه اعتکاف برگزار می‌شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر ری با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه اعتکاف بیان داشت: برنامه‌های ویژه فرهنگی در راستای اعتکاف پیش‌بینی شده که در موعد خود برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام صادقی‌کیا افزود: از جمله برنامه‌های فرهنگی حضور مبلغان، سخنرانان و مداحان در شب ولادت امیرمومنان(ع) در مراسم اعتکاف است و همچنین کرسی‌های تلاوت قرآن در تعدادی از مساجد برگزار می‌شود.

 

طرح قرآن با زلال اعتکاف در مساجد محل اعتکاف برگزار می‌شود

وی در ادامه ابراز کرد: حلقه‌هایی تحت عنوان معرفت و بصیرت پیش بینی شده که استادان و مربیان با حضور در مراسم اعتکاف ضمن بیان فضیلت و برکات مراسم اعتکاف به مسائل شرعی و سوالات معتکفان پاسخ می‌دهند.

 

رییس اداره تبلیغات شهر ری با اشاره به طرح دیگر در مراسم اعتکاف اظهار داشت: یکی دیگر از طرح‌های قرآنی سال جاری در مراسم اعتکاف برگزاری طرح قرآن با زلال اعتکاف است که مربیان قرآنی در مساجد و محل‌های اعتکاف جهت تلاوت قرآن و اصلاح قرائت نماز حضور پیدا می‌کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مربیان داوطلب قرائت نماز معتکفان را می‌شنوند که اگر کسی احتیاج به اصلاح داشته باشد به آموزش و اصلاح قرائت نماز او می‌پردازند. /807/ت302/ح

ارسال نظرات