۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۵۷۴۰۷
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه:

اعتکاف بهترین فرصت برای شکوفاکردن نهال تفکر است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به برنامه های ویژه حوزه‌های علمیه در ایام اعتکاف، گفت: اعتکاف بهترین فرصت برای شکوفا ساختن نهال تفکر در وجود خویش است.
اعتکاف
حجت الاسلام مهدی محمدی فر، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه با توجه به شروط اعتکاف اظهار داشت: روزه، حضور در مسجد و خواندن نماز از مواردی است که در اعتکاف انجام می‌دهیم، عاکف سه روز در مسجد مقیم شده و جز برای ضروریات آنجا را ترک نمی‌کند تا در آسمان عبودیت و بندگی خود را بیازماید.
 

حجت الاسلام محمدی فر نماز، دعا و حضور در مسجد را از برنامه‌های دیگر اعتکاف دانست و گفت: به واسطه انجام این اعمال انسان با توشه معنوی و اعتقادی راسخ آماده می‌شود که خود را در محضر خداوند ببیند.

 
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه افزود: اعتکاف بهترین فرصت برای شکوفاکردن نهال تفکر در خویش بوده تا بدین وسیله نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم.
 
وی ادامه داد: با حضور بیشتر جوانان در اعتکاف لایه‌های درونی جامعه استحکام معنوی پیدا خواهند کرد، از این طلاب و روحانیان می‌توانند در ایام اعتکاف نقش مؤثری در جذب و ترغیب جوانان به این امر داشته باشند.
 
گفتنی است، در بسیاری از مدارس حوزه علمیه استان برنامه های اعتکاف به صورت منظم و منسجم‌تر برگزار خواهد شد که از این میان می‌توان به برنامه‌های ویژه مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) شهرستان سرپل ذهاب اشاره کرد./967/ت302/ح
ارسال نظرات