۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۵۷۶۹۲
آیت الله صفایی بوشهری:

حوزه علمیه خواهران، خط مقدم مبارزه با استکبار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بوشهر گفت: امروز، حوزه های علمیه خواهران به بالاترین درجه اهمیت خود از ابتدای تاسیس تاکنون رسیده است و به همین دلیل، حوزه های علمیه خواهران، خط مقدم مبارزه با استکبار است.
اختتاميه جشنواره علامه حلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز در مراسم اختتامیه مرحله استانی جشنواره علامه حلی و بانوی کرامت، ضمن تبریک میلاد امام جواد(ع) گفت: طلاب حوزه های علمیه اعم از خواهران و برادران باید در سه عرصه تحصیل علوم و معارف دینی، معماری دینی و اخلاقی خود و همچنین تربیت و هدایت جامعه، مقتدر باشد.

 


وی افزود: یک بانو دارای آثار و برکات اجتماعی است و در محیط پیرامونی خود خیلی موثر است و اهمیت حوزه های علمیه خواهران در شرایط کنونی نسبت به گذشته، به اوج خود رسیده است، چراکه جهان سلطه و استکبار، بانوان جامعه اسلامی را نشانه گرفته اند.

 


امام جمعه بوشهر اظهار داشت: امروز، حوزه های علمیه خواهران به بالاترین درجه اهمیت خود از ابتدای تاسیس تاکنون رسیده است و به همین دلیل، حوزه های علمیه خواهران، خط مقدم مبارزه با استکبار است.

 


آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: حوزه های علمیه استان بوشهر، هم تاثیر بالایی بر حوزه خلیج فارس دارند و هم از نظر هم مرزی با کشورهای مختلف و همچنین در محیط استان های هم جواری تاثیرگذار هستند؛ بنابراین باید کارهای دقیق، عمیق و علمی صورت بگیرد و رشد علمی بانوان ما در حد بین المللی تحقق پیدا کند.

 


وی ادامه داد: جشنواره علامه حلی، عرصه ای برای رشد پژوهشی و علمی بانوان است و حوزه های علمیه باید براساس دانش دینی و تلاش جهت پرورش جامعه، پژوهش محور باشند.

 

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: جامعه امروز ما پذیرای علوم و معارف دینی است و طلاب ما باید با تحصیل، پژوهش و تولید علم در این عرصه بهترین خدمات را داشته باشند.

 


آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: اگر بخواهیم کاری نهایت اثر را داشته باشد، باید در نهایت کیفیت باشد و پژوهش خوب، متاثر از تحصیلات و مطالعه خوب است.

 


وی همچنین ضمن تقدیر از پژوهشگران و برگزارکنندگان جشنواره‌های علامه حلی و بانوی کرامت، از برگزاری جشنواره علامه بلادی در سه سطح استانی، ملی و بین‌المللی خبر داد و گفت: جشنواره علامه حلی یک نقطه آغاز است و طلاب علوم دینی باید با حضور در کرسی‌های آزاداندیشی و فتح قله‌های رفیع علم، نسبت به گسترش کمی و کیفی پژوهش‌های خود در سطح بین‌المللی جشنواره علامه بلادی کوشش کنند./846/پ202/ب4

ارسال نظرات