۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۵۷۷۵۴
نماینده ولی فقیه در استان سمنان تأکید کرد؛

جمهوری اسلامی ایران؛ نعمتی جامع و کامل/ وحدت نخستین لازمه حفظ نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: جمهوری اسلامی نعمتی جامع و کامل و حفظ این نعمت بی‌بدیل الهی از اوجب واجبات و مستلزم توجه به مؤلفه‌های انقلاب اسلامی است.
امام جمعه سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران و مسؤولان عقیدتی سیاسی سپاه استان سمنان، ضمن تبریک اعیاد رجبیه و شعبانیه به ویژه خجسته میلاد با سعادت جوادالائمه و تبریک هفته عقیدتی سیاسی اظهار داشت: کلام گهربار و سخنان ائمه اطهار(ع) همواره منشأ خیر و برکت و اثرات معنوی است؛ بنابراین باید به عنوان رهروان صادق آن ائمه بزرگوار خط مشی خود را بر اساس فرهنگ نبوی و علوی قرار دهیم.

 

وی با بیان روایتی کوتاه از امام جواد(ع) افزود: امام محمد تقی(ع) ما را به دو چیز دعوت کرده است، اول شناخت و سپس شکر نعمت‌های الهی که خداوند باری تعالی به انسان‌ها عنایت کرده است؛ البته بسیاری از نعمات را می شناسیم اما در شکر نعمت‌ها کوتاهی و غفلت می‌کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه شناخت و شکر نعمت‌های الهی از جمله مهم ترین مسؤولیت‌های انسان است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین نعمت‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی همانا خود جمهوری اسلامی است که نعمتی جامع و کامل است و در حقیقت باید گفت حفظ این نعمت بی بدیل از اوجب واجبات است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی تأکید کرد: همان‌گونه که شهیدان والامقام با تمام وجود و نثار جان خود نظام جمهوری اسلامی ایران را پایه گذاری، حفظ و حراست کردند؛ امروز وظیفه ماست که در حفظ آن به تأسی از آن بزرگواران کوشا باشیم و در همان مسیر حرکت کنیم.

 

وحدت نخستین لازمه حفظ نظام جمهوری اسلامی است 

 

وی با بیان اینکه حفظ جمهوری اسلامی ایران نیازمند مؤلفه‌های اساسی است، اظهار داشت: وحدت نخستین لازمه حفظ جمهوری اسلامی ایران است، رهبر معظم انقلاب نیز در نامگذاری سال 94 بار دیگر بر این امر تحت عنوان دولت و ملت؛ هم‌دلی و هم‌زبانی تأکید کردند و البته در کلام نورانی خداوند در بیانات ائمه اطهار(ع)، احادیث و روایات بارها و بارها بر حفظ وحدت و انسجام میان مسلمانان و امت‌ها و نهی تفرقه و اختلاف تأکید شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه در حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص) آمده است «وحدت رحمت خداست و اختلاف عذاب دنیا و آخرت را به دنبال دارد»، خاطرنشان کرد: بحمدالله وحدت و انسجام در کشور خوب و در استان ما سمنان خوب‌تر است و باید شکرگذار این وحدت نسبی میان مردم و مسؤولان، روحانیان و مسؤولان و آحاد مردم در تمامی شهرستان‌های استانمان باشیم.

 

امام جمعه سمنان اضافه کرد: یکی از یاران نزدیک امام خمینی(ره) نقل کرده است که زمانی که خبر سقوط خرمشهر را به حضرت امام اطلاع دادند، ایشان فقط در یک کلام فرمودند «الله اکبر» جنگ هم شکست دارد و هم پیروزی و در جایی دیگر وقتی خبر اختلاف برخی از علما را به حضرت امام خمینی(ره) رساندند در حالی که ایشان قصد اقامه نماز داشتند نشستند و پس از اندکی تأمل برخواستند؛ بنابراین باید سعی کنیم باهم باشیم و درراستای تقویت وحدت و حفظ آن از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

 

حفظ جمهوری اسلامی با حمایت از ولایت فقیه و جلب رضایت مردم

 

وی دومین مؤلفه در حفظ جمهوری اسلامی ایران را ولایت مداری و اطاعت و حمایت از ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: «حامی ولایت فقیه باشید تا به کشور شما آسیبی نرسد»؛ بنابراین حفظ جمهوری اسلامی با پیروی از ولایت و حرکت در خط رهبری که همان خط امام راحل(ره) و خط امام که خط خداوند است، ‌میسر خواهد شد و این خط باید در مجموعه عقیدتی سیاسی تقویت شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان سومین مؤلفه حفظ نظام جمهوری اسلامی را جلب رضایت مردم بیان کرد و اظهار داشت: اگر به مردم ضرر وارد شود و مردم آسیب ببینند در حقیقت نظام آسیب خواهد دید؛ بنابراین در نظام مردم سالاری دینی آنچه که بیش از همه باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد جلب رضایت مردم به وی‍ژه خانواده شهدا است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی با اشاره به حدیثی قدسی درباره تکریم خانواده شهدا، افزود: خداوند فرموده است من جانشین شهیدم یعنی اگر شهید در خانه نیست من هستم و من به جای شهید در خانه او جای دارم و هر کس خانواده شهید را راضی نگه دارد، خدا را راضی نگه داشته است.

 

وی با اشاره به نامه‌ امام رضا(ع) از خراسان به امام جواد(ع) در مدینه، تصریح کرد: در این نامه امام رضا(ع) به فرزند بزرگوارش می‌نویسد: «فرزندم جواد به من خبر داده‌اند اطرافیان تو وقتی می خواهی از خانه خارج شوی شما را از باب الصغیر بیرون می برند یعنی همان دری که کوچک است تا به فقرا کمک نکنی؛ از وقتی نامه من به تو رسید قسم به جانم باید ورود و خروجت از باب الکبیر باشد و باید از دری که فقرا می‌آیند و کمک می‌خواهند خارج شوی و هر کس از تو درخواستی داشت؛ درخواستش را پاسخ دهی».

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان پس از این اشاره کوتاه به نامه امام رضا(ع) به امام جواد(ع) گفت: باید مراقب اطرافیانمان باشیم و نگذاریم افراد ناباب ما را از مسیر اصلی‌مان خارج کنند، همانا عقیدتی سیاسی وظیفه‌ای سنگین برعهده‌ دارد، چرا که اگر بتوانیم خود را و عقیده‌مان را محکم کنیم؛ آنگاه می‌توانیم در خانواده و در جامعه مؤثر واقع شویم و موجبات استحکام عقیده دیگران را فراهم کنیم./977/پ202/ب4

ارسال نظرات