۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۵۷۷۹۱
نماینده خبرگان رهبری:

رسانه‌ غربی حق انتخاب را از بشر گرفته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: غرب فضای رسانه ای را به گونه ای برای ما عرضه می کند که خواه ناخواه در برابر تبلیغات آنان از حق انتخاب خود خارج می شویم.
حجت الاسلام ديرباز، نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع اساتید و داشنجویان دانشگاه‌های تبریز اظهار داشت: همه معتقدیم که انسان به لحاظ تکوین در خلقت، مختار آفریده شده و حق انتخاب دارد، اما امروزه نهادهای اجتماعی اختیار و آزادی انسان را محدود کرده‌اند.

 


وی ادامه داد: امروز همگان قبل از انتخاب تحت تأثیر خیل عظیمی از تبلیغات قرار می گیریم که همگی در انتخاب اثرگذار هستند، این محدودیت حتی از سوی علم نیز بر انسان تحمیل می شود، به عبارت دیگر زندگی اجتماعی و تحصیلات دانشگاهی انتخاب ما را محدود کرده است و مانع از ازدواج و تشکیل خانواده در بین جوانان کشور شده است.

 


حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به این سخن رهبری که فرمودند؛ ما از تمدن غرب طلبکاریم، گفت: غرب فضای رسانه ای را به گونه ای برای ما عرضه می کند که خواه ناخواه در برابر تبلیغات آنان از حق انتخاب خود خارج می شویم، در چنین فضایی اگر در شبکه اجتماعی، ماهواره‌ای و اینترنتی حرفی برای گفتن نداشته باشیم، مغلوب تبلیغات رسانه‌ای دشمن خواهیم شد.

 


عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که تمدن غرب می خواهد لذت‌گرایی و مصرف‌گرایی را به جهان تحمیل کند، خاطرنشان کرد: اصول و مبانی سبک زندگی اسلامی با سبک زندگی غربی سازگار نیست، از این رو شاهدیم که غرب سیل گسترده تبلیغات ضددینی و ضدفرهنگی را به سمت ایران و کشورهای اسلامی روانه کرده است.

 


وی با تأکید بر این‌که باید برای کاستن از سرعت سیل تهاجم دشمن در شبکه های اجتماعی حضور فعال داشته باشیم، افزود: مقاومت و ایستادگی تنها راه مبارزه با این نوع تهاجم غرب است، باید به شبکه های اجتماعی ورود کنیم و مسائل و ارزش های خود را درآن مطرح کرده و به تبادل نظر بپردازیم.

 


نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر میدان را خالی کنیم، سرعت این سیل عظیم تهاجم فرهنگی بیشتر خواهد شد، انقلاب اسلامی ایران می خواهد دنیا دنیای سالمی باشد ولی دنیاپرستان غربی مانع از این کار می شوند چون با منافع آن ها در تضاد است.

 


حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این‌که متأسفانه اکثر فعالیت های روزمره تحت تاثیر سیل تبلیغات غرب قرار گرفته است، تصریح کرد: اگر به دنبال حفظ هویت و ارزش های ناب اسلامی و انقلابی خود هستیم، باید مقاومت و ایستادگی کنیم و بر هویت و داشته‌های اصیل خود که برگرفته از تمدن ایرانی اسلامی است، افتخار کنیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات