۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۵۸۱۳۰

سید حسن نصرالله و میشل عون دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ نامزد تصدی پست ریاست جمهوری لبنان امروز به دیدار دبیرکل حزب الله لبنان رفت.
سيد حسن نصرالله و ميشل عون

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «میشل عون» رییس حزب «جریان آزاد ملی» و رییس «فراکسیون تغییر و اصلاح» در پارلمان لبنان، صبح امروز جمعه به دیدار «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان و یکی از گروه‌های مهم جریان «8 مارس» این کشور رفت.

 

بنا بر گزارش وبگاه خبری «العهد» لبنان، عون و سید حسن نصرالله در این دیدار اوضاع جاری در لبنان و منطقه بخصوص خطر تروریسم تکفیری را که اکنون کل منطقه را تهدید می‌کند، بررسی کردند.

 

بر اساس این گزارش، دو طرف ضمن بررسی مسائل داخلی لبنان و مهم‌ترین مسئله آن، یعنی انتخاب رئیس جمهور که از یک سال پیش کرسی آن در پی اتمام دوره «میشل سلیمان» خالی مانده است، بر حفظ ثبات و امنیت لبنان تأکید کردند.

 

 

میشل عون اکنون نامزد جریان 8 مارس برای انتخاب رییس جمهوری به شمار می‌رود. سید حسن نصرالله روز عاشورای سال گذشته با حضور در جمع عزاداران مردمی، برای نخستین بار اعلام کرد که میشل عون در انتخاب ریاست جمهوری مورد حمایت حزب‌الله است.

 

عون هنوز در جلسات پارلمان لبنان رسما کاندیدای کرسی ریاست جمهوری لبنان نشده است. تاکنون بیش از 15 جلسه پارلمان طی یک سال گذشته برای انتخاب رئیس جمهور به حد نصاب نرسیده و در این امر مهم ناکام مانده است./983/د102/ک

ارسال نظرات