۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۵۸۲۰۲

تلاش زنان مسلمان استرالیا برای مقابله با سوء برداشت ها از دین اسلام

خبرگزاری رسا ـ زنان مسلمان استرالیا برای مقابله با تعصبات و اقدامات غیر اسلامی، جلساتی را در این کشور تشکیل دادند.
زنان مسلمان استراليا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، یک بانوی مسلمان استرالیایی برای گسترش فرهنگ حجاب، زنان دیگر دیگر ادیان را دعوت به جلسات هم اندیشی کرد.
 
در این برنامه هشت هفته ای، جلسات دیدار از مساجد و کلیسا ها و نیز معرفی فرهنگ ها به یکدیگر گنجانده شده است.
 
خانم حیات دوقان که 35 سال پیش از لبنان به استرالیا مهاجرت کرده است، در نظر دارد با برگزاری این برنامه، با سوء برداشت ها از دین اسلام مقابله کند.
 
وی در این رابطه گفت: تفاوت ما با بقیه شهروندان استرالیا این است که از دین اسلام پیروی می کنیم، نماز می خوانیم و حجاب بر سر می گذاریم. هدف برنامه ما گسترش درک از اسلام، احترام متقابل و همزیستی مسالمت آمیز با پیروان سایر ادیان است.
 
خانم دوقان از زمان حضور در استرالیا به دلیل رعایت حجاب اسلامی با مشکلات زیادی مواجه بوده است.
 
وی در این رابطه می گوید: مهاجر بودن موجب به وجود آمدن مشکلات زیادی برای فرد می شود. وقتی که فرد حجاب داشته باشد این مشکلات چند برابر خواهد شد. مردم فکر می کنند که زنان محجبه فکر و عقیده ای از خود ندارند و مورد ستم واقع شده اند در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است.
 
وی افزود: تا چندی پیش وقتی در جامعه به زنی مسلمان بی احترامی می شد، افراد بی تفاوت از کنار قضیه رد می شدند اما اخیرا واکنش های مثبتی در سطح جامعه دیده می شود. برخی از افراد در مقابل توهین ایستادگی کرده و زنان محجبه ای که مورد آزار قرار گرفته اند، دفاع می کنند. اما با وجود این نشانه های مثبت، هنوز مشکلات زیادی پیش روی زنان مسلمان و محجبه وجود دارد.
 
بعد از وقایع یازدهم سپتامبر، مسلمانان استرالیا با چالش های بسیاری مواجه بوده اند. به طوری که طبق آمار یک چهارم مردم استرالیا نسبت به مسلمانان بدبین هستند. علاوه بر این که حملات و مزاحمت های زیادی متوجه مسلمانان بوده است.
 
تحقیقات همچنین نشان می دهد که افراد بالای 65 سال و کم سواد، بیشترین نفرت را نسبت به مسلمانان ابراز می کنند در حالی که افراد بین 18 تا 44 سال در مقایسه با گروه فوق، عقاید منفی کمتری نسبت به مسلمانان دارند.
 
مسلمانان که سابقه حضور 200 ساله را در استرالیا دارند، با حدود 20 میلیون جمعیت، 1.7 درصد از کشور استرالیا را تشکیل می دهند. دین اسلام بعد از مسیحیت بیشترین تعداد پیروان را در استرالیا دارد./847/ب901/ک
ارسال نظرات