۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۲۵۸۵۷۸
امام جمعه محمودآباد:

شهید مطهری از برجسته ترین معماران فکری ‏انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد بیان این که آیت الله شهید مطهری از برجسته ترین پایه ریزان و معماران فکری ‏انقلاب اسلامی بوده است، گفت: این شهید گرانقدر با تلاش های همه جانبه خود در حوزه اندیشه و تفکر آثار ممتازی از خود به یادگار گذاشته است.
امام جمعه محمودآباد

حجت الاسلام سید داود موسوی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد با بیان این که آیت الله شهید مطهری از برجسته ترین پایه ریزان و معماران فکری ‏انقلاب اسلامی بوده است، گفت: این شهید گرانقدر با تلاش های همه جانبه خود در حوزه اندیشه و تفکر آثار ممتازی از خود به یادگار گذاشته است.

 

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: در روزهای آغازین پیروزی جمهوری اسلامی، انقلاب ما مورد بغض و کینه منحرفان قرار گرفته و فکر و مغز مالامال از عشق به اسلام عزیز و سربلندی ملت ایران را با گلوله نامردی و جهالت نشانه رفتند.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش داشتند تا در مقابل این شخصیت گرانقدر قرار گیرند که دانشمند بزرگ و پاره تن امام و اسلام را از امت اسلام گرفتند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهید مطهری از مقام ارزنده و والایی برخوردار است، گفت: این شهید ارزشمند از جایگاه والایی برخوردار بوده که کتب ارزشمند ایشان به عنوان یکی از منابع مهم به شمار می رود.

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به جایگاه و مقام معلم، بیان داشت: در نظام اسلامی جایگاه معلم و اثر گذاری و به تعبیری معلم محوری دارای گسترده ترین نقش ها بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون توجه اسلام به علم و معلم از بیشترین و ارزنده ترین توجهات بود تا جایی که امام خمینی(ره) فرمودند شغل معلم شغل انبیا است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیشرفت های نظام اسلامی در عرصه های مختلف مدیون تعلیم و تربیت آموزگاران و معلمان بوده است، گفت: باید از این ظرفیت های ارزشمند و والا به بهترین نحو ممکن بهره گیری شود.

 

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر این که قدرشناسی از تلاش های معلمان وظیفه دولت و ملت است، بیان داشت: باید اهتمام ارزنده و والایی در راستای حمایت از این قشر زحمتکش وجود داشته باشد.

 

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: باید امور به گونه ای مدیریت و تدبیر شود که تنها یا مهم ترین دغدغه معلم تعلیم و تربیت شاگردانی پاک و عالم باشد که ثمرات و برکات فراوانی برای نظام اسلامی خواهد داشت./950/ت302/ب1

ارسال نظرات