۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۵۸۶۷۹
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی مطرح کرد؛

کم توجهی برخی از مدیران خراسان شمالی به نماز جماعت در ادارات

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی گفت: در حالی که نماز جماعت در 170 اداره مرکز استان اقامه می‌شود، برخی از مدیران دستگاه ها یا کمتر در نماز جماعت شرکت کرده و یا اصلا شرکت نمی کنند.
حجت الاسلام احمدي فر - رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي

حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با انتقاد از کم کاری شماری از دستگاه ها و ادارات دولتی خراسان شمالی در زمینه اقامه نماز جماعت، اظهار کرد: حضور کم رنگ مدیران ارشد و میانی دستگاه ها و نهادهای اجرایی و دولتی استان در نماز جماعت ادارات جای گلایه جدی دارد.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر در 170 دستگاه و اداره مستقر در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی نماز جماعت برگزار می شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از دستگاه ها و ادارات دولتی در زمینه برگزاری نماز جماعت کم کاری می کنند.

 

حجت الاسلام احمدی فر تصریح کرد: همچنین در برخی از ادارات با وجود برگزاری نماز جماعت، مدیران آن دستگاه ها یا بسیار کم در نماز جماعت شرکت کرده و یا اصلا در اقامه نماز جماعت اداره متبوع خود شرکت نمی کنند که این موضوع علامت سؤال بزرگی است.

 

وی اضافه کرد: اگر مدیران ارشد و میانی دستگاه های دولتی و نهادهای اجرایی در نمازهای جماعت اداره خود شرکت نکنند نمی توانند از کم و کیف برگزاری نماز جماعت در اداره مزبور مطلع باشند.

 

به گفته حجت الاسلام احمدی فر همچنین وقتی مدیر یک دستگاه در نماز جماعت شرکت نمی کند کارکنان و کارمندان آن مجموعه نیز با تأسی از مدیران خود اندک اندک رغبت حضور در نماز جماعت را از دست داده و در نتیجه نمازهای جماعت ادارات با تعداد اندکی شرکت کننده برگزار شده و یا اصلا برگزار نمی شود.

 

وی با تأکید بر این که می بایست مدیران دستگاه ها برای برگزاری و حضور در نماز جماعت اول وقت اداره خود دغدغه داشته باشند، تصریح کرد: افزون بر این مدیران می بایست برای بهبود امکانات و فضای اقامه نماز در اداره متبوع خود نیز تلاش کنند.

 

حجت الاسلام احمدی فر همچنین از ارسال بروشور بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون نماز به همه دستگاه ها و نهادهای دولتی استان خبر داد و از مدیران و کارکنان خواست تا ضمن مطالعه این بیانات در راستای اجرای آن تلاش بیشتری داشته باشند.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در ادامه همچنین از تبدیل برخی از نمازخانه های مدارس استان به کلاس های درس انتقاد کرد و افزود: تغییر نظام آموزشی و اجرای طرح جدید که کمبود فضای آموزشی در مدارس استان را در پی داشت سبب شده تا بسیاری از نمازخانه های مدارس به کلاس های درس تبدیل شوند.

 

وی با بیان این که اکنون در برخی مدارس استان نیمی از نمازخانه به کلاس درس تبدیل شده و در نتیجه با توجه به کمبود فضا، نماز جماعت در قالب گروه های کوچک و در چند مرحله برگزار می شود، اضافه کرد: در حال حاضر از 300 مدرسه شهرستان بجنورد، 70 مدرسه امام جماعت روحانی دارند و در 70 مدرسه نیز نماز جماعت با پیش نمازی معلمان و فرهنگیان برگزار می شود./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات