۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۵۸۷۶۲

آزادی خرمشهر بهترین خبر خوش در دوران جبهه بود

خبرگزاری رسا ـ بالأخره وقت مقرر رسید و تا از دهان گوینده خبر شنیدیم: «خرمشهر آزاد شد» رزمنده‌ها فریاد شوق سر کشیدند و صدای الله اکبر از همه جا بلند شد. بعضی ها حین خوردن شیرینی اشک شوق می‌ریختند.
حجت الاسلام سيدجمال کفايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدجمال کفایی (معروف به معراج) فرزند سیدعماد سال 1323 در روستای کهران خلخال به دنیا آمد، طلبگی را از سال 1345 در حوزه علمیه خلخال شروع کرد، سه سال بعد به قم رفت و هفت سال هم در آنجا به درسش ادامه داد، اولین بار اواخر خرداد ماه 1361 به جبهه رفت و شش ماه در جبهه حضور داشت، کفایی در حال حاضر امام جماعت مسجد جامع شهر خلخال است.

 

به خاطراتی از دوران هشت‌سال نبرد حق علیه باطل تقدیم خوانندگان رسا می‌کنیم:

 

خوردن شیرینی با اشک شوق


سوم خرداد ماه 1361 برای ظهر آماده می شدم که فرمانده آمد و گفت: خبر خوشی دارم حاج آقا، گفتم: چیه؟ گفت: مُشتُلقش را بدهید آن وقت، آرم سپاه را که همراهم داشتم به اش دادم و گفت: ساعت دو حتماً به اخبار گوش بده.


تا وقت اخبار مدام به ساعت نگاه می کردم، بالأخره وقت مقرر رسید و تا از دهان گوینده خبر شنیدیم: «خرمشهر آزاد شد» رزمنده‌ها فریاد شوق سر کشیدند و صدای الله اکبر از همه جا بلند شد. بعضی ها حین خوردن شیرینی اشک شوق می‌ریختند!

 

برویم میدان مین پیدا کنیم

 

میرزاعلی قاسمی در گردان مهندسی رزمی بود و از گردان زرهی که یک‌ ماهم تمام شد رفتم دیدنش، قاسمی از دوستانم و از روحانی‌های خلخال بود. شب را در مهندسی ماندیم و صبح فرمانده ماشینی دادند تا ما را ببرند صفی آباد. بین‌راه راننده گفت: برویم میدان مین پیدا کنیم، به میرزاعلی گفتم: نرویم، ما که نمی‌دانیم میدان مین چیه و میرزاعلی گفت: برویم ببینیم چیه! رفتیم و از دره‌ای می خواستیم بالا برویم که ماشین خاموش کرد؛ پایین آمدیم و هل دادیم. روشن نشد، کیفم را از پشت تویوتا برداشتم و گفتم: می روم سر جاده ببینیم ماشینی می آید یا نه.

 

میرزاعلی گفت: نه، باید این ماشین روشن بشه؛ گفتم: شاید حکمتی در این هست، گفت: حرف درستیه.


با هم رفتیم سر جاده، ماشینی آمد و راننده پرسید: شما دو تا روحانی اینجا چیکار می کنید؟


قضیه را گفتیم و گفت: بیایید بالا، برگشتیم صفی آباد همان روز شنیدیم راننده می خواسته ما را ببرد تحویل بعثی‌ها بدهد./978/ت303/ی

ارسال نظرات