۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۵۸۸۹۰
رویترز خبر داد:

شناسایی هویت مهاجمان به نمایشگاه کاریکاتور موهن به ساحت پیامبر اسلام

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری رویترز به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که هویت 2 مرد مسلحی که یکشنبه شب به نمایشگاه کاریکاتور موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در شهر «گارلند» ایالت تگزاس حمله کردند، شناسایی شده است.
پليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پلیس فدرال آمریکا افزود: یکی از مردان مهاجمی که کشته شد، «التون سیمپسون» نام دارد؛ وی از سال 2006 میلادی تحت نظر پلیس بوده و سال 2010 به اتهام تلاش برای اقدام تروریستی بازجویی شده بود.

 

هویت نفر دوم نیز «ندیر صوفی» 34 ساله و همخانه سیمپسون اعلام شده است.

 

 

پلیس فدرال آمریکا می گوید که آپارتمان محل زندگی «التون سیمپسون» در شهر فنیکس ایالت آریزونا را بازرسی کرده است.

 

 

تیراندازی در شهر گارلند که به کشته شدن 2 فرد مسلح انجامید، در محل برگزاری کنفرانسی در ارتباط با مسابقه کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر مبین اسلام(ص) روی داد.

 

به گزارش سی.ان.ان، این کاریکاتورها در ارتباط با پیامبر اسلام(ص) در مرکز «کالول» در شمال گارلند واقع در دالاس تگزاس در قالب برگزاری یک مسابقه ارایه شده بود.

 

حدود 350 کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام(ص) به این نشست ارسال شده بود و جایزه ای 10هزار دلاری نیز برای برنده این اقدام موهن در نظر گرفته شده بود.

 

این شبکه تلویزیونی افزود: قرار بود «گریت ویلدرز» سیاستمدار تندروی هلندی که به شدت با اسلام و نفوذ آن در اروپا مخالف است و در این نشست حضور داشت، یکی از سخنرانان باشد.

 

 

به گفته مقام های پلیس، هنگام تیراندازی در نزدیکی این محل، حدود 200 نفر در آن نشست حضور داشتند.

 

 

پیش از این، روزنامه فرانسوی لوموند نیز در این رابطه اعلام کرد که سازمان نظارت بر پایگاه های اطلاع رسانی تروریستی گزارش داده گروه تروریستی داعش مسوولیت تیراندازی در شهر «گارلند» ایالت تگزاس را برعهده گرفته است.

 

 

براساس گزارش سازمان نظارت بر پایگاه های اطلاع رسانی تروریستی، فردی به نام «ابوحسین البریتانی» در پیام‌های توییتری خود اعلام کرده که از سوی دو تن از هواداران داعش، در تیراندازی دست داشته است.

 

 

این شهروند انگلیس با نام اصلی «جنید» از اعضای داعش در پستی اعلام کرد: دو تن از همراهان ما در نمایشگاهی هنری در تگزاس آتش گشودند./982/د102/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات