۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۵۹۰۵۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

فضای مجازی ابزاری مناسب برای تبلیغ اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این‌که طلاب باید برای تبلیغ مدرن از فضای رسانه ای کمک بگیرند، گفت: طلاب باید با تحقیق و پژوهش در متون اسلامی بتوانند فرهنگ اصیل را از طریق رسانه ها به دنیا ارائه دهند.
معاون تهذيب حوزه علميه امام صادق قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام روح الله حجازی، استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر امروز در جمع طلاب این حوزه، شکل گیری روحیه تحقیق و پژوهش در طلاب را امری ضروری دانست و گفت: امروزه برای اینکه طلاب وارد عرصه تحقیق و پژوهش بشوند نیازمند به آگاهی وسیعی به مطالب و سبک و سیاق نویسندگی هستند تا بتوانند مقالات مختلفی را در عرصه های گوناگون به رشته تحریر درآورند.

 

حجت الاسلام حجازی نیا با بیان این که رسانه می تواند در راستای نظام سازی در خدمت حکومت ها قرار بگیرد، گفت: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اسلام طرح ریزی شده است رسانه ها باید در راستای تقویت اهداف حکومت اسلامی انجام وظیفه کنند.

 

وی با بیان این که در دنیای امروز رسانه ها از جایگاه ویژه ای برخوردارند، افزود: طلاب باید از رسانه ها در جهت آشنایی دنیا با اندیشه های ناب اسلام و تحقق تمدن اسلامی استفاده کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که طلاب باید به امر پژوهش نگاهی عمیق و آرمان گرا داشته باشند، ادامه داد: طلاب به عنوان کسانی که عهده دار مستقیم تببین اهداف نظام اسلامی هستند باید با تحقیق و پژوهش به شبهاتی که در رابطه با حکومت اسلامی از سوی دشمنان القا می شود پاسخگو باشند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر یکی از اهداف تحقیق و پژوهش را روشنگری در عرصه های مختلف علوم دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه زمان طولانی از ظهور اسلام می گذرد با پژوهش در کتب مختلف و بررسی روایات می توان احادیث مجعول را شناسایی کرد و می توان اندیشه ناب اسلامی را وارد عرصه علم آموزی کرد.

 

وی با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مطالبات از حوزه ها بیشتر شده است، عنوان کرد: نیاز به امر تحقیق و پژوهش در حوزه ها امری مهم و ضروری است که با سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم و دیدار با طلاب و روحانیان زمینه برای برگزاری همایش های مختلف در راستای پژوهش فراهم شد و نظام علمی حوزه را پرثمر کرده است.

 

پژوهشگر حوزه فلسفه و کلام اسلامی با اشاره به این که نویسندگی تأثیر مستقیمی در رشد علمی طلاب دارد، خاطرنشان کرد: اگر  طلاب در عرصه نویسندگی آموزش های لازم را فرابگیرند می توانند معلوامت و اهدافی که به دنبال آن هستند را به ذهن خواننده منتقل کنند.

 

وی در پایان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در اهمیت اهمیت و منزلت نگارش و نویسندگی، گفت: کسی که بمیرد و میراثش دفتر و قلم باشد، واجب شده است برای این‏چنین کسی که بهشت برود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات