۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۵۹۱۳۹
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه غدیر تبریز:

کسب کمالات انسانی در گرو تهذیب نفس و ولایت‌مداری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه غدیر تبریز با بیان این که حیات طیبه هم‌معنا با سعادت دنیوی و اخروی انسان است، گفت: رسیدن به کمالات انسانی در گرو تهذیب نفس و ولایت‌مداری است، امری که بارها در قرآن، احادیث و روایات مورد تأکید قرار گرفته است.
تهذيب نفس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام نقی محدث نیا، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه غدیر تبریز امروز در جمع کارکنان این ناحیه با بیان این‌که حیات حیوانی ابتدایی‌ترین صورت زندگی بشر است، اظهار داشت: انسان به عنوان خلیفه الله بایستی در جهت تقویت بعد روحانی خود بکوشد، تا به قرب الهی برسد.


وی با بیان این‌که تلاش همه انبیای الهی برای احیای بعد انسانی و روحانی انسان بوده و در این راه متحمل زحمات عدیده ای شده اند، خاطرنشان کرد: رسالت همه انبیای الهی رساندن بشر به حیات طیبه است، تا در نهایت انسان به سوی الی الله رهنمون شود.


حجت الاسلام محدث‌نیا حیات طیبه را هم‌معنا با سعادت دنیوی و اخروی انسان دانست و عالمان بالعمل را ادامه‌دهندگان راستین مسیر انبیای برشمرد و گفت: اگر خواهان رسیدن به کمالات انسانی هستیم، راهی جز تهذیب نفس و ولایت‌مداری نیست، امری که بارها در قرآن، احادث و روایات مورد تأکید قرار گرفته است.


مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه غدیر تبریز با اشاره به این‌که تلاش تمامی علما و فقهای تشیع از صدر اسلام تاکنون ادامه همان رسالت انبیای الهی، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) بوده است، تصریح کرد: علمای راستین خواستار کمال انسان و تعالی به سمت زیبایی‌ها است.


حجت الاسلام محدث‌نیا در ادامه شهید مرتضی مطهری را از معدود نخبگان فکری جامعه دانست که نقش بی‌بدیلی در ارتقای سطح فکری و اعتقادی و سیاسی انقلاب اسلامی ایران و مجامع علمی کشور بر جای گذاشت و گفت: آن عالم مجاهد با نقش‌آفرینی در حوزه و دانشگاه مقابل افکار التقاطی و انحرافی ایستادگی کرد.


وی در ادامه با اشاره به این‌که ولایتمداری حضرت زینب کبری(س) در واقعه کربلا و ایشان از کیان اسلام و ولایت امری ماندگار در تاریخ است، اظهار داشت: شهید مطهری نیز ذوب در ولایت بود، نقشی که آن عالم مجاهد در دفاع از کیان نظام اسلامی و حریم ولایت داشت، برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود.


حجت‌الاسلام محدث نیا در پایان  گروه های تروریستی و تکفیری و جنایات برخی کشورهای مرتجع منطقه‌ای را مصداق یزیدیان زمان و دشمنان اصیل اسلام ناب محمدی دانست و بر لزوم مبارزه و ایستادگی در مقابل این جریانات انحرافی تا برقراری حکومت جهانی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) تأکید کرد./935/پ202/ح

ارسال نظرات