۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۵۹۳۷۸
با حضور آیت الله جزایری برگزار شد؛

مراسم تجلیل از طلاب ممتاز پاکدشت

خبرگزاری رسا ـ با حضور آیت‌الله جزایری همایش بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری و تجلیل از طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.
آيت الله محمد علي موسوي جزايري معلم طلاب حوزه علميه پاكدشت آيت الله محمد علي موسوي جزايري معلم طلاب حوزه علميه پاكدشت آيت الله محمد علي موسوي جزايري معلم طلاب حوزه علميه پاكدشت آيت الله محمد علي موسوي جزايري معلم طلاب حوزه علميه پاكدشت آيت الله محمد علي موسوي جزايري معلم طلاب حوزه علميه پاكدشت آيت الله محمد علي موسوي جزايري معلم طلاب حوزه علميه پاكدشت آيت الله محمد علي موسوي جزايري معلم طلاب حوزه علميه پاكدشت آيت الله محمد علي موسوي جزايري معلم طلاب حوزه علميه پاكدشت آيت الله محمد علي موسوي جزايري معلم طلاب حوزه علميه پاكدشت آيت الله محمد علي موسوي جزايري معلم طلاب حوزه علميه پاكدشت آيت الله محمد علي موسوي جزايري معلم طلاب حوزه علميه پاكدشت آيت الله محمد علي موسوي جزايري معلم طلاب حوزه علميه پاكدشت آيت الله محمد علي موسوي جزايري معلم طلاب حوزه علميه پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ظهر امروز همایش بزرگداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری با حضور آیت الله موسوی جزایری، ائمه جمعه شهرستان های پاکدشت، پیشوا و قرچک، فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاکدشت، فرمانده نیروی انتظامی پاکدشت، رییس اداره تبلیغات اسلامی، بخشدار شریف آباد و  طلاب پاکدشت در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان برگزار شد.

 

آیت الله محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در این همایش گفت: شهید مطهری طلبه ای بود که در نوجوانی به قم آمد و با این شهر خو گرفت، اما با حس قوی مسؤولیت پذیری که داشت تصمیم گرفت به شهرهای دیگر هجرت کند.

 

وی ادامه داد: شهید مطهری به تنهایی و به قصد روشنگری به همه نقاط از جمله آبادان هجرت کرد و سخنرانی های ماندگاری را در دانشکده نفت این شهر از خود بر جای گذاشت که سرانجام آن سفرها منجر به تدوین کتاب "مسأله حجاب" شد.

 

امام جمعه اهواز با یادآوری چاپ مجله ای با عنوان "زن روز" در زمان پهلوی افزود: یک ملحد در این مجله مبتذل در قالب یک مقاله، اسلام را ضد زن معرفی کرد و می گفت: "این دین حق و حقوق زنان را رعایت نکرده است."، استاد مرتضی مطهری بعد از انتشار این مقاله ننگین، پاسخهای کوبنده ای را در جواب آن مقاله فراهم کرد و علی رغم مخالفت های عده ای، با تلاش و پیگیری های جدی و حقوقی، آن پاسخ‌ها را در همان مجله به چاپ رساند که در همان زمان نویسنده آن مقاله موهن از کشور متواری شد.

 

وی یادآور شد: با گردآوری پاسخ های استاد مطهری در باب حقوق زنان؛ کتاب ارزشمند"نظام حقوق زن در اسلام" به چاپ رسید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری طلاب را به درس خواندن توصیه و تأکید کرد: اگر از ما بپرسند برای چه درس می خوانید؟ باید بگوییم با هدف به اجتهاد رسیدن درس می خوانیم.

 

وی با بیان هجمه های فرهنگی قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: آن روز امثال استاد مطهری، آنگونه در مقابل هجمه ها تلاش می کردند اما امروز و بعد از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی هجمه ها چند برابر شده و ما باید تلاشمان را بیشتر کنیم.

 

در پایان از نفرات ممتاز مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) پاکدشت و نیز برگزیدگان جشنواره علامه حلی از سوی آیت الله موسوی جزایری تجلیل شد./804/پ202/ب4

ارسال نظرات