۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۵۹۶۲۳
گزارشی از نماز جمعه عراق؛

تأکید بر ایستادگی در برابر طرح کنگره آمریکا و هشدار نسبت به بازگشت آشوب به بغداد

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه عراق بر لزوم ایستادگی در برابر طرح تجزیه طلبانه کنگره آمریکا علیه این کشور تأکید کرده و نسبت به بازگشت آشوب و ناامنی به بغداد هشدار دادند.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید علی طالقانی امام جمعه مسجد کوفه در خطبه های نماز جمعه امروز بر لزوم وحدت همه عراقی ها تأکید کرد و گفت: قشرهای مختلف ملت عراق باید بر اساس قلب و اهداف مشترک، متحد شده و مصالح حزبی و تندروی را کنار بگذارند.

 

وی افزود: متأسفانه جوامع اسلامی با بغض و کینه مواجه هستند؛ کینه ای که رژیم صهیونیستی آن را کاشت و آمریکا در حال بارور ساختن آن است.

 

طالقانی تصریح کرد: وحدت زیر پرچم عراق و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بزرگترین جهاد در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا به شمار می آید. پروژه آمریکا در عراق تنها با وحدت ناکام می ماند.

 

امام جمعه میسان: تروریسم بیشترین سود را از طرح کنگره آمریکا می برد

 

حجت الاسلام بخاتی در خطبه های نماز جمعه حسینیه امام مهدی(عج) میسان از افزایش انفجارهای تروریستی در بغداد ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: بازگشت انفجار خودروها در بغداد به معنای پسرفت امنیتی است که مسؤولان باید به شدت نسبت به آن برحذر باشند به ویژه اینکه در آستانه مراسم میلیونی زیارت بارگاه امام موسی کاظم(ع) هستم.

 

وی درباره پیش نویس کنگره آمریکا خاطرنشان ساخت: این طرح دخالت آشکار در امور داخلی عراق به شمار می آید و تروریسم بیشترین سود را از این طرح می برد.

 

امام جمعه میسان تأکید کرد: طرح کنگره آمریکا به تضعیف و تجزیه عراق منجر می شود و به همین دلیل با مخالفت شدید مراجع تقلید مواجه شد. همه عراقی ها باید در قبال وحدت کشور مسؤولیت پذیر باشند چرا که طرح کنگره آمریکا در پی ادامه خشونت و تروریسم در عراق است.

 

هشدار امام جمعه بغداد نسبت به بازگشت آشوب و ناامنی به بغداد

 

حجت الاسلام شیخ عادل الساعدی امام جمعه مسجد الرحمان بغداد بر لزوم ساخت سلاح در داخل کشور تأکید کرد و گفت: مرجعیت تقلید بارها این مساله را خواستار شده است چرا که کشورهای جهان نمی خواهند سلاح را برای جنگ با تروریسم در اختیار عراق قرار دهند.

 

وی توجه به آوارگان را خواستار شد و افزود: دولت باید سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان را به یاری رسانی به آوارگان فراخواند، زیرا امکانات عراق اندک است.

 

امام جمعه بغداد نسبت به نفوذ تروریست ها به بغداد در قالب آوارگان هشدار داد و تصریح کرد: جنایت های تروریستی رخ داده در روزهای گذشته زنگ خطر بازگشت ناامنی و آشوب سال های 2005 الی 2008 به بغداد را به صدا درآورده است. به ویژه اینکه در آستانه سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) و برگزاری زیارت میلیونی هستیم.

 

امام جمعه ناصریه توزیع صلاحیت ها میان استان ها را خواستار شد

 

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی ناصری در خطبه های نماز جمعه مسجد شیخ عباس کبیر بر لزوم ایستادگی در برابر پروژه های تجزیه طلبانه آمریکا در عراق تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: چنین پروژه هایی با صخره مستحکم اراده و صبر ملت عراق مواجه می شود.

 

وی توزیع صلاحیت ها میان دولت های محلی را عامل عدم تحقق این پروژه ها دانست و ادامه داد: توزیع صلاحیت ها و بودجه میان استان ها از نزاع های سیاسی داخلی کاسته و پروژه های تجزیه طلبانه را ناکام می کند./980/ب901/د

ارسال نظرات