۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۶۰۰۲۴
استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران:

سبک زندگی اسلامی با اطاعت از قرآن و کلام معصومین محقق می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران، طلاب را به بهره گیری از کلام معصومین در زندگی سفارش کرد و گفت: اگر انسان بخواهد به سعادت دنیوی و اخروی نائل شود باید کلام معصومین را در همه شئون زندگی خود به کار ببرد.
مسؤول حوزه علميه محمديه قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین فیض الله دارایی، تولید مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در جمع طلاب این مدرسه با اشاره به آیه «مَّنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللّهَ » تصریح کرد: هر که پیامبر را اطاعت کند در حقیقت خدا را اطاعت کرده، و هر کسی که از پیامبر اطاعت نکند وظیفه ای بر گردن پیامبر نیست.
 
وی با بیان این که پیامبر در میان مردم دو وظیفه مهم دارد، ادامه داد: تبیین آیات قرآن برای مردم و تشکیل حکومت اسلامی از وظایف رسالت است.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که کسانی که در زندگی خود به قرآن بدون اهل بیت(ع) تمسک کرده اند گمراه شده اند، افزود: پیامبر و اهل بیت(ع) مبین آیات قرآن هستند و کسانی که تنها قرآن به تنهایی را در زندگی خودشان سرلوحه قرار داده اند از مسیر حق منحرف شده اند.
 
وی طلاب را به بهره گیری از کلام معصومین در زندگی سفارش کرد و اظهار داشت: اگر انسان بخواهد به سعادت دنیوی و اخروی نائل شود باید کلام معصومین را در همه شئون زندگی خود به کار ببرد.
 
مسؤول مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر خاطرنشان کرد: خدا را در خلوت و آشکار حاضر و ناظر به اعمال دیدن و گناه نکردن و راضی بودن به مشیت الهی دو خصلتی است که باعث می شود انسان بی حساب وارد بهشت شود.
 
وی بیان داشت: حدیث «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ» نشان دهنده این است که برای رسیدن به سعادت هم باید به دستورات الهی و هم به کلام معصومین جامه عمل پوشاند.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: اطاعت از سخن پیامبر و اطاعت از سخن خدای متعال در طول یکدیگر هستند و کسی که سخن پیامبر و اهل بیتش را گوش فرا دهد مثل این است که از فرمان خدای متعال اطاعت کرده است./950/پ202/ب1
 

ارسال نظرات