۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۶۱۱۳۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مبعث پیامبر گرامی اسلام، ریشه همه خیرات بشر است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبعث، ریشه‌ همه خیرات بشر است، گفت: وظیفه‌ همه‌ ما اجرای دینی است که پیامبر(ص) آورده است.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لائینی، امام جمعه نکا امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جعمعه این شهرستان با اشاره به این که انسان مخلص کسی است که کارهایش را تنها برای خدا انجام می‌دهد، گفت: اگر در همه امور تنها رضایت الهی مورد توجه باشد به حتم نتیجه مطلوب خواهد داد.

 

وی ادامه داد: اگر انسان خشم خود را کنترل کند و تنها برای خدا خشم کند، خیلی از کارها درست می‌شود و مخلص یعنی کسی که همه کارهایش را از انگیزه‌های ریا، شرک و خودنمایی خالص کند.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که یک درجه بالاتر از مخلص، «مُخلَصین» هستند، گفت: این دسته از افراد کسانی هستند که وجودشان تنها برای برای خدا خالص شده است.

 

وی ادامه داد: برای این‌ دسته لذت‌های دنیوی معنایی ندارد و حتی برای لذت‌های اخروی عبادت نمی‌کنند بلکه تنها برای رضای خدا عبادت می‌کنند.

 

امام جمعه نکا با بیان این که چیزی بهتر از تقوا نیست، افزود: همه‌ بزرگان، ما را به تقوا سفارش فرموده‌اند، چون تقوا یعنی چشم و دست و پا شکم و زبان و اعضا و جوارح را از چیزی که حرام است حفظ کنیم.

 

وی با اشاره به این که کسی که نماز نمی‌خواند، روزه نمی‌گیرد، بی‌تقوا است، افزود: کسی که بدهکاری مردم را نمی دهد، بی‌تقوا است، کسی که خمس و زکات را نمی‌پردازد و همچنین کسانی که مدیر اداره‌ای هستند، اگر از امکانات دولت، غیرقانونی استفاده کنند، بی تقوا هستند.

 

امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود با اشاره به این که 27 اردیبهشت روز جهانی فشار خون است، گفت: امروز تعداد زیادی از مردم جهان دارای فشار خون بالا هستند و یک سوم مرگ و میرها معلول همین عارضه است، تحرک و ورزش و راه رفتن، برای جلوگیری از این بیماری، مؤثر است.

 

حجت الاسلام لائینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مبعث، ریشه‌ همه خیرات بشر است، گفت: وظیفه‌ همه‌ ما اجرای دینی است که پیامبر(ص) آورده است.

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: هدف از بعثت، تزکیه و تعلیم است، گفت: باید با کتاب و حکمت آشنا شویم و باید خودمان را تزکیه کنیم و اگر بعثتی اتفاق بیافتد اما در بشر هیچ اتفاقی نیفتد و انسان تغییر نکند هیچ فایده‌ای ندارد.

 

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: اگر امروز در کشورهای اسلامی حوادث ناگوار اتفاق می افتد دلیل بر این است که از بعثت درس نگرفته‌اند.

 

وی ادامه داد: با پول مسلمانان مردم مظلوم و بی نیاز را می‌کشند و انسان وارسته‌ای مثل آیت الله شیخ نمر را که علیه ستم فریاد می‌زند او را به اعدام محکوم می‌کنند.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که در داخل کشور، مفاسد فراوانی وجود دارد، افزود: ما انتظار داریم که مسؤولان به ویژه قضائیه، در مقابل آنها بایستد و عادلانه رسیدگی کند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات