۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۶۱۲۰۷
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

مسابقات بین‌المللی قرآن در ایران امتیازات ویژه‌ای نسبت به سایر کشورها دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گفت: مسابقات بین‌المللی در کشور ایران امتیازات منحصربه فردی چون برگزاری مسابقات در دو رشته قرائت و حفظ را دارد در حالی که در کشورهای دیگر صرفا به قرائت پرداخته می‌شود و پیرامون مسابقات برنامه‌های جانبی نیز ندارند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز در مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: کتاب قرآن تذکر و پند برای همه بشریت است، نوری که خداوند آن را در مبعث حضرت رسول اکرم‌(ص) نازل کرده است، کتابی که هر کس خود را در معرض آن قرار دهد سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت نصیب او می‌شود.

 

وی افزود: قرآن نور مبینی است که هر انسانی که از فطرت الهی خود فاصله نگرفته باشد می‌تواند از بشارت و رحمت آن استفاده کند، ما خدا را شاکریم که در طول این سالها به برکت جمهوری اسلامی ایران 32 دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی در این کشور برگزار شده است.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه عنوان کرد: در سال جاری سی دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور 85 نماینده از 5 قاره آسیا، اروپا، آفریقا، آمریکا و اقیانوسیه در کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، افزود: این قاریان و حافظان به برکت قرآن برای یک هفته در این محل به رقابت خواهند پرداخت، در این جمع بر خود لازم می‌دانم که از حاضران، داوران، سفرای کشورهای اسلامی، مسؤولان جامعه قرآنی، دستگاه‌های فرهنگی و مسؤولان نظام که ما را در این راستا یاری دادند تشکر کرده و خوش‌آمد بگویم.

 

وی با اشاره به سابقه مسابقات قرآنی اظهار کرد: در کشور ما مسابقات قرآنی بین‌المللی از سال 60 آغاز شده که که در نخستین دوره آن 11 کشور نماینده فرستادند اما در سال جاری از 85 کشور نماینده فرستاده شده است و این به برکت امام راحل، خون شهدا، الطاف و رهنمودهای مقام معظم رهبری نسبت به قرآن کریم است، امید که توفیق میزبانی خوبی را داشته باشیم.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به امتیازات مسابقات بیان داشت: مسابقات بین‌المللی در کشور ایران امتیازات منحصربه فردی چون برگزاری مسابقات در دو رشته قرائت و حفظ دارد در حالی که در کشورهای دیگر صرفا به قرائت پرداخته می‌شود و پیرامون مسابقات برنامه‌های جانبی نیز ندارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به آثار ارسالی به دبیرخانه مسابقات، ابراز کرد: بر اساس آموزه‌های قرآنی 700 اثر به شکل کتاب، مقاله یا پایان‌نامه به دبیرخانه پژوهشگاه رسیده است، در کنار مسابقات ما همایش تجلیل از 7 نفر از بانوان فعال قرآنی را نیز خواهیم داشت.

 

وی افزود: 50 کارگاه جلسات آموزشی و تخصصی برای برادران و خواهرانی که زمینه حضور در حفظ و قرائت دارند برگزار خواهد شد.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: برگزاری 60 محفل انس با قرآن در سایر استان‌ها، نمایشگاه قرآنی، خیمه‌های معرفت، پاسخگویی به سؤالات، مشاوره خانواده با حضور کارشناسان مجرب را خواهیم داشت که چنین برنامه‌هایی در کنار مسابقات قرآنی در سایر کشورها برگزار نمی‌شود./807/پ202/ب4

ارسال نظرات