۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۶۱۲۰۹
با سخنرانی رییس جمهور؛

آیین افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد

خبرگزار رسا ـ مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، با سخنرانی رییس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد.
مسابقات بين المللي قرآن کريم در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم امروز عصر جمعه 25 اردیبهشت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور، سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص)، سرلشگر رحیم صفوی و حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم «جعفر فردی» قاری بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از سور مبارکه «احزاب» و «علق» پرداخت، فردی سال گذشته در سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم موفق به کسب رتبه نخست در رشته تلاوت شد.

 

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف وامور خیریه کل کشور، با اشاره به برکات قرآن مجید در جوامع اسلامی، گفت: در سال جاری سی دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور 85 نماینده از 5 قاره آسیا، اروپا، آفریقا، آمریکا و اقیانوسیه در کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به سابقه مسابقات قرآنی اظهار کرد: در کشور ما مسابقات قرآنی بین‌المللی از سال 60 آغاز شده که که در اولین دوره آن 11 کشور نماینده فرستادند اما در سال جاری از 85 کشور نماینده فرستاده شده است و این به برکت امام راحل، خون شهدا، الطاف و رهنمودهای مقام معظم رهبری نسبت به قرآن کریم است، امید که توفیق میزبانی خوبی را داشته باشیم.

 

همچنین در ادامه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهورر عنوان کرد: قرآن برای تدبر و فهم آن نازل شده است این کتاب می‌تواند برای ما سراسر برکت و خیر باشد در صورتی که در آیات آن اندیشه و تدبر کنیم، آن قرائت و خواندنی که در آن اندیشیدن نباشد نمی‌توان به اعماق آن دست یافت ما باید به عمق آیات قران دست یافته و در زندگی خود آثار عملی آن را مشاهده کنیم.

 

وی با اشاره مجدد به برکت قرآن اظهار داشت: قرآن مبارک است هر گروه یا جامعه به آن عمل کند به خیر، نیکی و معرفت دست می‌یاید ما باید مراقب باشیم که مبادا دیگران در عمل به مفاهیم قرآن از ما پیشی بگیرند، مبادا روزی رسد که قرآن ما را به علم و دانش دعوت کند ما از علم فاصله گرفته و غیرمسلمانان، به آن عمل کنند، مبادا ما در شرایطی قرار گیریم که ملت‌های دیگر که سالها در جنگ بودند بر علیه ما متحد شوند و ما مسلمانها دچار تفرقه و اختلاف شویم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات